baterkynoze

kruty2b

Príbehy z prírody

pribeh-priroda
Stalo sa to v lete 2008 v Slovenskom raji, keď sme išli s tatom na veľkú túru. Ešte večer sme sľubovali že pôjdeme skoro spať a nebudeme trčať pred televízorom alebo počítačom. Ale nejako sa tak nestalo. Išli sme spať až o 21:45. Keď som ráno rozlepil oči bolo 7 hodín.

Okamžite som vyskočil z postele a zabehol do spálne k tatovi či ešte spí. Už nie. Už bol zobudený a v kuchyni pripravoval horúci čaj do termosky. No a tak ubehlo 15 minút a my sme vyrazili nabalení na túru. Ako tak ideme ostrým svahom križuje nám cestu veľký jeleň s jelenicami a vybieha na skalu kde som 31.5.2008 našiel môj prvý paroh.
Neubehlo veľa času a už sme boli na hrebeni. Miesto nepoviem lebo neviem. Potom sme potupovali hrebeňom asi 6 km. Počas cesty sa nič vážne neudialo, iba keď sme boli na skale tak pod nami začal bručať medveď a pišťať malý medveď. Síce nikoho som nevidel a trocha sme sa báli. Došli sme na rázcestie a išli sme ďalej. Ako tak ideme zrazu niečo zapraskalo. Pozreli sme sa doprava a zbadali sme čriedu diviakov. Krochkali, fučali ale nakoniec ušli. Ďalej sme kráčali na malú čistinku. Tam som videl len srnca a aj to už bol na úteku. Keď sme prišli domov tak sme si poriadne oddýchli. Nabrali nové sily na budúci deň prežitý v prírode.

Bručiaci medvedík.

Bolo to na začiatku leta obyčajný deň ale jedným výnimočný. Ideme do lesa doslovne do parku Slovenský Raj. Práve nejak tesne pred obedom sme sa nachádzali na Holom Kameni, išli sme len tak po horskom chodníčku a tak ti zrazu niečo zavrčalo. Na prví pohľad sme si mysleli že je to cirkulárka ale potom sme si uvedomili že nie sme samy a okolo nás neboli žiadny turisti. A nakoniec sme zistili že je to medvieďatko. Predstavte si my sme sa tak zľakli že sme takmer vyskočili z treniek a viete prečo? Nie preto že sa bojíme medveďa, ale toho že môže byť nablízku aj jeho matka. Potom behal asi 1km za nami ale nakoniec sa stratil. Dokonca sme ho ani nevideli ale som si istý že on nás áno.

Srna zajac a líštička kmotrička.

Bolo to ešte na jar keď som sa sám vybral na pole. Cieľ som mal však istý lebo som mal namierené ku norám líšiek. A tak som vyšiel na kopec a hľadím na obzor NIKDE NIČ preboha pomyslel som si keď som schádzal z kopca na poľnú cestičku. A v tom smútku som sa otočil ešte raz že sa pozriem z cestičky na malý svah a v tom som zbadal že na poľnej cestičke oddychuje SRNA pokľakol som a sledoval, škoda že som nemal ďalekohľad! No asi po pol minúte vyšla srna na svah, lebo asi ma spozorovala. No a tak som sa vybral za ňou na svah. Prišiel som na miesto kde ležala, potom som sa vybral na svah do mladiny. Išiel som potichu stúpal som len na špičky a takmer som nedýchal. Po pár metroch som ju vyplašil spod stromu [mladého smreka]. Vyšiel som na kopček a rozhliadol som sa po obzore a ľaľa, srna behala medzi stojace traktory. Vôbec si ich nevšímala len akoby tancovala medzi nimi. Potom som sa chystal zísť zo svahu a vtom som zbadal zajaca ktorý utekal z krovia do krovia, ani som si ho dosť nevšímal keď som bol zaujatý srnou. Ďalej som srnu nevidel a tak som sa poberal domou na chatu. Išiel som si len tak po lesnej cestičke a zrazu na cestu vybehla malá novonarodená líška s kosťou v papuli, bola od odo mňa dosť blízko, tak že keby som sa za ňou rozbehol, tak by som ju dokázal aj chytiť. Ale to by som nikdy neurobil. Vybehla predo mňa asi 2 metre a srdce mi tak búchalo, že až mi až išlo vyskočiť z tela. Ešte nikdy som sa takému živočíchovi nepozeral tak priamo do očí, ešte žiadnemu len tomu malému zlatučkému tvorovi líštičke kmotričke.

Autor:
Jakub Slávik (11 r.)
Smižany

info_adm

Komentáre

hospodar50 0 hospodar50
Mlady polovnik.
Som rad Jakubko ze mas zaujem o prirodu. Ked vyrasties urcite s teba bude dobry polovnik a ochranca prirody.Drzim ti palce.
2009-03-10 13:58 Odpovedať

Nájdete nás aj na Facebooku

polovnictvoterem3

Nové komentáre fotiek

• alexander: "Klobúk dolu"
  • HunterJan: "Lovu zdar !"
  • polovnickydvor8: "hallo
    pokial viem na slovensku s..."

Používatelia stránky

Stránku si práve prezerá 106  neprihlásených návštevníkov.
Heslom sa prihlásil:

Napíšte nám

podnety2

xxzver, zviera, jelen, diviak, srnec, medved, liska, zajac, bazant, priroda, les, strom, luka, pasienok, teren, pribeh, poviedka, poviedky, rozpravky, vtip, kniha, kazatelna, posed, krmelec, krmitko, 4x4, malorazka, gulovnica, brokovnica, vzduchovka, zbran, pistol, buchacka, strelivo, strielat, strelby, pretek, trapp, parkur, naboj, strela, monolit, rws, sb, sab, sellier, bellot, federal, tsx, ttsx, lapua, zakon, vlastník, ochrana, optika, dalekohlad, puskohlad, kolimator, montaz, svenk, otocna, ocelova, weaver, horar, diskusia, diskusni, forum, fórum, chat, pokec, nazor, hunter, polovnik, polovnictvo, polovačka, polovanie, lov, lovec, myslivec, honitba, odstrel, poplatkovy, polovník, zdruzenie, PZ, SPZ, fotografie, fotky, foto, video, inzercia, inzerce, inzeraty, predam, prodam, kupim, koupim, baterka, svietidlo, príbehy, poviedky, frir, termokamera, nocne videnie, atn, pulsar, apex, scout,