Úvodná stránka › Diskusné Fóra › P O Ľ O V N Í C T V O › Poľovačky, úlovky a trofeje › Zber zhodov parožia
- Toto téma obsahuje 32 odpovedí, 19 hlasov, a bola naposledny upravená 20.11.2020/17:40 od .
-
AutorPríspevky
-
28/01/2008 o 20:26 #2328
Onedlho začne „ošiaľ“ pri hľadaní zhodov. Zver sa zbytočne plaší. Je to o to horšie, že tí, ktorí zhody zbierajú, nie sú poľovníkmi, a nevedia, že potrebujú k tomu povolenie na zber zhodov parožia, inak sa dopúšťajú pytliactva.
28/01/2008 o 21:02 #2332martinhruska napísal:
Onedlho začne „ošiaľ“ pri hľadaní zhodov. Zver sa zbytočne plaší. Je to o to horšie, že tí, ktorí zhody zbierajú, nie sú poľovníkmi, a nevedia, že potrebujú k tomu povolenie na zber zhodov parožia, inak sa dopúšťajú pytliactva.
Matrin, aj tu vidim problem vo vsetkych nas, ale hlavne v nasich nadriadenych organoch. Chyba osveta, vysvetlovanie a diskusia z verejnostou. Budem sa znovu opakovat, vedenie SPZ je necinne a zmieta sa v iluzornych predstavach, ze je vsetko v poriadku. Pritom sedia na sude s pusnycm prachom a ani si nevsimli, ze uz hori zapalna snura.
30/01/2008 o 00:15 #2359Kolki si beru dovolenky-a lietaju po hore len aby nieco nasli a….predali.Zas len tie chechtaky.:woohoo:
11/02/2008 o 17:06 #2473Milos49,
máš pravdu že chýba osveta, viem si predstaviť situáciu keď by som sa začal naťahovat so zberačmi parožia a snažil sa im vysvetliť že to čo robia je nazákonné. Mohol by som sa oháňať či už zákonom alebo odznakom pol.stráže verím, že dotyčný by na mňa kukal ako puk a tváril sa ukrivdene… Široká verejnosť totiž vôbec nevie nič bližšie o polovníctve a o tom čo si môže v prírode dovoliť a čo nie.11/02/2008 o 17:57 #2474Páni mňa zaráža jeden fakt a to čo robí naše vedenie v ústredných orgánoch? Všetci tam majú teplučké miestečká ale nič pre poľovníkov nerobia. Ja by som to tam všetko vyhádzal ako špinavé prádlo.
12/02/2008 o 10:37 #249201/03/2008 o 13:34 #2674poznam kopu polovnikov ktori chodia na zhody hadam po celom slovensku, hlavna vec že neopravneny zber parožia je tresny čin a ešte som nepočul že by za to bol niekto trestany………..
02/03/2008 o 12:25 #2682remington223 napísal:
poznam kopu polovnikov ktori chodia na zhody hadam po celom slovensku, hlavna vec že neopravneny zber parožia je tresny čin a ešte som nepočul že by za to bol niekto trestany………..
To ze si to nepocul este neznamena, ze je to legalne.
17/03/2008 o 10:24 #2795martinhruska napísal:
Onedlho začne „ošiaľ“ pri hľadaní zhodov. Zver sa zbytočne plaší. Je to o to horšie, že tí, ktorí zhody zbierajú, nie sú poľovníkmi, a nevedia, že potrebujú k tomu povolenie na zber zhodov parožia, inak sa dopúšťajú pytliactva.
moze toto povolenie ziskat aj niekto,kto nie je polovnik?
ak ano, kolko stoji?
mozno ho zakupit v niektorom sidle polovnickeho zvazu?18/03/2008 o 14:54 #2798To je zaujímavé, keď sa jedná o zber parožia nepoľovníkmi, poľovníci sa hneď vedia oháňať zákonmi, lenže ja mám aj takú skúsenosť, že keď by náhodou malo poľovnícke združenie nahradiť škody, ktoré spôsobila zver na poliach, lúkach a majetkoch tak vtedy sa poľovníci otočia chrbtom.
18/03/2008 o 14:58 #2799Adriana teraz si napisala dobru sprostost. Ved prave polovnici reguluju to aby sa zver nepremnoziala a nerobila velke skody. Zobud sa dcerenka.
18/03/2008 o 15:28 #2800kollarjan aby si si nemyslel, že som nejaký antipoľovnícky založený človek, ktorý prišiel len kritizovať,lebo nie som poľovník. Naopak, túto stránku som našla len kvôli tomu, že sa o veci, ktoré sa týkajú poľovníctva a v podstate, čo sa týka prírody zaujímam. Ja som napísala môj názor, lepšie povedané skúsenosť. Nikdy by som sa neodvážila hádzať všetkých poľovníkov do jedného vreca, viem, že aj u poľovníkov sa nájdu aj pozitíva aj negatíva ako u všetkých ľudí. Už som toho v rámci Slovenska prešla dosť, a je smutné keď vidím ako sa dvakrát do týždňa do hory valia tatrovky preplnené chlebom alebo keksami a čokoládami. To asi s prirodzenou potravou nemá nič spoločné. Samozrejme, že to robia len zbohatlíci, ktorí sú evidovaní skoro v polovici PZ na Slovensku. No a samozrejme akým spôsobom sa prikrmuje, takým sa aj poľuje, tu o selekcii v rámci chovných jedincov, nemôže byť ani reči, na všetko čo sa pohne sa strieľa. Ale samozrejme poznám kopu poľovníkov hlavne z môjho okolia sú to super chlapi, je s nimi kopec srandy a zábavy.:)
18/03/2008 o 15:37 #2801vidím ako sa dvakrát do týždňa do hory valia tatrovky preplnené chlebom alebo keksami a čokoládami.
Prosim??? ake tatrovky preplnené chlebom alebo keksami a čokoládami ???
18/03/2008 o 16:02 #2802Zdravim priatelia! Som presvedceny, ze nie je spravna argumentacia, “ nevadi, ze skupina ludi porusuje vedome – nevedome zakon aha aki su polovnici, ved robia to ci ono!! “ Vytvaranie zacarovanych kruhov na Slovensku je najoblubenejsim konickom beznych ludi tak, ako aj politikov!
Jasne, chyba osveta – ked niekto zaparkuje v zakaze, prejde na cervenu – zaplati pokutu bez frflania. Ak si dakto zo zbierania parohov urobi biznis – polovnik ci nepolovnik, je to odsudeniahodne, a nielen v etickej rovine, treba konat, bezvahania zakrocit tak , ako voci pytliakom a pecienkarom!
Apropo – tatrovky s keksami – nedas mi lokalitu ? Moj spolocnik zboznuje keksy, urcite by pristal na bezplatnu brigadu pri zakrmovani …
Fakticky, nevydavajme sprostosti za argumenty, kazdy z nas to moze zmenit pozitivnym vplyvom vo svojom okoli, rodine, praci, na znamych posobiacich v lokalnych ci slovenskych mediach, a takisto trpezlivym vysvetlovanim nepolovnickej verejnosti. Necakajme, ze to dakto urobi za nas – vedenie SPZ, predseda vlady alebo starosta obce a mi si tu budeme len tak frflat na fore….Lesu lovu zdar priatelia
18/03/2008 o 16:12 #2803RomanV = súhlas.
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.