• This topic has 65 odpovedí, 3 hlasy, and was last updated 15.10.2022/12:52 by .
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 46 až 60 (z celkového počtu 66 )
  • Autor
    Príspevky
  • #48860 Odpovedať
    @kiri

    O čom naše médiá tíško mlčia – kúsok z jedného analytického článku:  Krize se začíná prohlubovat v celé Evropě.

    V Německu první města začala omezovat dodávky teplé vody na omezený počet hodin v důsledku nedostatku plynu v celé zemi. Na podzim už němečtí zákonodárci zvažují zákaz dobíjení elektrických aut, aby byl dostatek elektřiny na topení v bytech pomocí přímotopů. Total Control a nulový pohyb obyvatelstva umocní nová covidová vlna. S tým súvisí aj ďalšia informácia, čo sa iste môže týkať aj nás – po skúške v jednej členskej krajine sa zavedie aj v iných – a pozrite tú fintu – s teplom. Nezdá sa vám, že celá situácia je plánovaná od bodu – prinútiť veľmoc sa začať brániť – a čo všetko sa potom dá využiť? Veď vždy to začína nejakou zástupnou udalosťou – napr. 1. svetová vojna začala kvôli tomu, že Británia chcela zastaviť stavbu železnice Bagdad – Berlín  ( ropnácesta pre nemecký chemický priemysel) – čo by rozvinulo už aj tak stúpajúcu ekonomiku Nemecka do veľmi nebezpečnej úrovne. Železnica dodnes nefunguje. A že padlo kvôli tomu 20 mil ľudí? Nezaujímavé..

    Už v květnu 2021 jsme odhalili, že komisař EU Maroš Šefčovič, (Slovensko), v Madridu nadšeně tleskal plánu na vystěhování důchodců z bytů, a jejich sestěhování do společných prostor, kde měli být pod dohledem a ošetřovatelskou péčí mladších důchodců! Uvolněné byty se měli přidělit potřebným a bohatým! To vše v rámci plánu na zlepšení konkurenceschopnosti evropské  ekonomiky, a za bruselské dotace Green Deal! V létě 2022 se tento obludný plán stává realitou! Německá města už na pokyn vlády začala připravovat společné ubytování starých a chudých lidí do veřejných hal, aby v zimě neumrzli a neumřeli hlady! Nastává tak šílená situace – Bruxelae, zajišťuje po celé Evropě ubytování imigrantů v bytech, a na pokojích v ubytovnách – a němečtí a další evropští důchodci, kteří svou poctivou prací Evropský sociální stát vybudovali, se mají sestěhovat do překližkových kojí do vyhřívaných hal, protože se předpokládá, že si už nebudou moci, stejně jako další evropští chudí, dovolit luxus – vytápěného bytu a jídla!

    #48877 Odpovedať
    @kiri

    Veľmi zaujímavé. Len pripomínam, že poslanci za SMER v EP v príslušnom hlasovaní hlasovali ZA ukončenie výroby áut so spaľovacím motorom. Je teda jasné, ktorému Deep State slúžia!

    K tomu treba vedieť ešte jedno – najdôležitejšie:

    Světová spotřeba ropy navzdory Bruselským plánům roste.
    Jenže nikdo nepostavil dostatečné množství rafinerií, které by rostoucí
    poptávku po benzínu a naftě uspokojily. Protože je málo rafinerií, roste
    cena konečného produktu benzínu a nafty. Ze tří barelů ropy se
    vyrafinují dva barely benzínu a jeden barel nafty. Ještě minulý rok platilo
    letité pravidlo, že na rafinaci jednoho barelu ropy vydělá rafinerie 10
    USD! Jenže letos se díky rostoucí světové poptávce po benzínu a naftě
    pravidlo změnilo, a nyní platí, že rafinerie vydělá na rafinaci jednoho
    barelu ropy 61 USD. Protože nové rafinerie žádný normální podnikatel
    už stavět nebude, protože Brusel zakazuje výrobu aut, bude cena
    benzínu i nafty i nadále stoupat! Majitelé rafinerií a bankéři si tak namastí
    kapsu!
    Takže – zdvíhanie cien palív je jasné cielené okrádanie občanov – kým? niekým NAD zákonom – kto korupčne ovláda politikov, politiku a celé vlády – štáty – BANKY! A tie sú čie?

    https://openiazoch.zoznam.sk/cl/226360/Nove-uz-len-elektricke-Tri-kroky-ktore-viedli-EU-k-ukonceniu-spalovacich-motorov-do-roku

     

    #48878 Odpovedať
    @kiri

    Ak si predstavíte, že mnohé dieselové autá majú nájazd 1 milión km ( napr. taxíky, ale aj prevážači opatrovateliek do Holandska, Belgicka, Nemecka..) – tak UHLÍKOVÁ STOPA elektroáut je min  5 – NÁSOBNÁ !!!

    Americká rodina si kúpila jazdený elektromobil Ford Focus z roku 2014 s nájazdom necelých 100.000 km. Auto vyzeralo byť v solídnom stave aj cena bola viac ako lákavá – 11.000 dolárov. Rodina teda neváhala a mohla sa tešiť z dobrej kúpy. Alebo žeby to všetko bolo nakoniec inak?

    Benzínové či dieselové autá sú už v dnešnej modernej spoločnosti pomaly odsúdené na zánik. Vládni predstavitelia tlačia automobilky do výroby čisto elektrických áut s takmer nulovými emisiami. To je síce na prvý pohľad pekné, ale poďme sa v krátkosti pozrieť na to, či je to skutočne dobré rozhodnutie. Ak sa dnes rozhodneme pre kúpu jazdeného benzínového či dieselového automobilu z roku 2014 s podobným nájazdom ako americká rodina v úvode, vo väčšine prípadov pôjde o zachovalé auto za veľmi dobrú cenu. Navyše, pokiaľ nezanedbáme jeho údržbu a pravidelné servisné prehliadky, vďačne nám bude slúžiť ešte dlhé roky. Čo sa však týka elektrických áut, tie majú niekoľko problémov hneď na začiatku: vysoká cena, krátky dojazd, dlhá doba nabíjania. A čo v prípade, že sa jedná o jazdený elektromobil? Batéria v elektromobile, ako každá iná batéria, má svoju životnosť. Po čase sa jednoducho opotrebuje do takej miery, že s elektromobilom budete schopný zájsť maximálne pár kilometrov (v tom lepšom prípade) a budete musieť zase dobíjať. Tu je už namieste si položiť otázku, či má takéto auto zmysel ďalej používať alebo ho radšej odovzdať do šrotu na náhradné diely. Áno, vždy je tu možnosť zaobstarať si novú batériu, ale tá je častokrát tak drahá, že to ekonomicky nedáva zmysel. Toto po čase zažila aj spomínaná americká rodina. Zo začiatku bolo auto úplne v poriadku – svieže, tiché, zachovalé a majiteľom robilo radosť. Až do chvíle, keď po pol roku voz jednoducho vypovedal službu. Dôvodom bola ako inak batéria. Akumulátory síce neprekročili zárukou krytý nájazd 160 tisíc km, boli ale už staršie ako 8 rokov. Výmena na účet Fordu teda už nie je možná, cena nového paketu by činila 14 tisíc dolárov, čo je dokonca viac ako rodina do Fordu investovala na začiatku. Samozrejme, že to neprichádzalo do úvahy. Najzaujímavejšie na tom celom ale je, že nové akumulátory síce sú v cenníku, ale reálne ich nemožno kúpiť. Ford ich nedrží na sklade a teda ich ani nie je schopný promptne vymeniť. Aj keby teda rodina bola ochotná danú sumu zaplatiť, aj tak nič nedostane a môže si vybrať, či auto použije ako záhradný domček alebo sa ho jednoducho zbaví v zbernom dvore, aby tak mohlo poslúžiť aspoň na náhradné diely. Elektromobily sú teda problémovými už ako nové, nie to ešte jazdené. Nie náhodou na ich batérie dávajú automobilky záruku 8 rokov a 160.000 km.

    https://www.hlavnespravy.sk/elektromobil-po-8-rokoch-na-odpis-pribeh-americkej-rodiny-varuje/2888628

     

    #48880 Odpovedať
    @kiri

    Zpráva z tisku:

    Toxické elektro-automobily! Brusel se rozhodl na příkaz Washingtonu utajit, že Lithium je toxické, a v jeho důsledku dochází k buněčnému poškození, a k poruchám při vývoji lidského plodu v těle matky!

    Před dvaceti lety jsme se zbavili toxických automobilů na olovnatý benzín. Vyvinuli jsme nová netoxická auta na bezolovnatý benzín. A ty teď na příkaz Bruselu přestaneme vyrábět, a místo nich budeme vyrábět nová toxická auta na lithiové baterie. Vše ve jménu pokroku a záchrany lidské civilizace! Jedna půlka zaměstnanců automobilového průmyslu má přijít o práci a druhá má místo netoxických aut na bezolovnatý benzín vyrábět toxická elektro-auta! Brusel se zase jednou lapil do sítě svých lží, a teď se snaží vše utajit! Shodou okolností dnes vyšel v českých médiích oslavný článek na výrobu lithiových baterií v Česku, nejspíš v Plzni. Podle článku Brusel nařízením zabezpečí, že evropské lithiové baterie budou nejekologičtějšími a nejetičtějšími na celém světě. Tyto vznešené cíle EU dosáhne stanovením limitů emisí uhlíku pro výrobu, povinností výrobců používat recyklovaný obsah a zavedením kontrol, které zabrání zneužívání otrocké a dětské práce v dodavatelském řetězci akumulátorů. V celém článku není jediné slovo o toxicitě lithia! Přesně jak požadují po Bruselu USA! Výbor pro posuzování rizik (RAC) Evropské chemické agentury (ECHA) poslal před pár dny Evropské komisi návrh na zařazení tří klíčových solí lithia, které se při výrobě autobaterií používají, do soupisu nebezpečných toxických látek. Výbor RAC toxicitu těchto sloučenin lithia posuzoval několik let a nechal provést řadu studií a znaleckých posudků. Závěrem výboru je, návrh Evropské Komisi zařadit lithium do soupisu nebezpečných látek, které jsou Karcinogenní a Mutagenní v lidských zárodečných buňkách, a jsou tak nebezpečné pro lidskou reprodukci! Návrh výboru vyvolal zděšení v bruselských lobbistických kruzích! Vědecky podložená tvrzení výboru RAC jsou děsivá – podle nich jsou dokonce lithiové sloučeniny nebezpečné i pro kojené děti! A vyvolávají rakovinu! Naprosto šokovaná byla třeba americká nadnárodní společnost Albemarle, která v Evropě připravuje investici do rafinace lithia. Jedna z jejích šéfek  Ellen Lenny-Pessagnová dokonce varovala Brusel před negativními důsledky, které by rozhodnutí označit Lithium veřejně za toxické, vyvolalo. Giorgio Corbetta – jeden z hlavních lobbistů skupiny Eurobat dokonce varoval, že případné zařazení lithia mezi rakovinotvorné mutagenní látky zabrání přechodu Evropy k elektromobilitě!

    Bruselští komisaři si tak musí rychle vybrat, zda zakáží výrobu netoxických aut na spalovací motory a nebo výrobu rakovinotvorných a mutagenních aut na lithiové baterie – ostatně, kdo si v budoucnu koupí drahé rakovinotvorné a mutagenní auto, když už si ho už nikdo bez mastné bruselské dotace nekoupí dnes! Hlavní lobbisté dokonce napsali Bruselu dopis, ve kterém ho varovali, že zařazení lithia mezi toxické látky povede pouze ke ztrátě konkurenceschopnosti evropské produkce elektromobilů, a že tak nebudou splněny cíle Green Deal a Great Reset! Protože, jakmile budou sloučeniny označeny za mutagenní a rakovinotvorné budou se muset přijmou dodatečná výrobní a další opatření spojená s nakládáním s nebezpečnými odpady, a to celou elektromobilitu neúměrně prodraží! Jak vidíte – o žádnou záchranu planety a ekologii v elektromobilitě nejde – Evropané ať si klidně zmutují, hlavně že to Bruselu a lobbistickým elektro-skupinám vydělá miliardy! A Plzeňané se mohou těšit – Už teď je Plzeňsko nejvíce rakovinou zasaženým regionem Česka – A tak mu Fialova vláda ještě nadělí jednu novou mutagenní rakovinotvornou továrnu na lithiové baterie a Brusel se postará, aby se to utajilo! Ve jménu pokroku a záchrany planety, ať se rodí zmutované děti – tak to je vrchol politiky současné Bruxelae! A mimochodem, ty v Plzni vyrobené baterie se potom mají vozit přes Prahu do Mladé Boleslavi! Už vidím jak se kamiony naložené toxickými látkami štosují na pražském okruhu – to snad může vymyslet jenom nějaký Lidojed!

    #48900 Odpovedať
    @kiri

    Zase jedna informácia, o ktorej sa veľmi nehovorí – kontaminovaná voda po hasení elektromobilu – a jej likvidácia – napr. po kúpeli na hasenie, resp. vyskratovanie! Info je v článku:…pre chybu pri nabíjaní začal horieť a zhorel do tla. Síce nešlo o elektromobil s lítiovými batériami, aj po „uhasení“ preukazoval vytváranie tepla, a tak hasiči neriskovali a ponorili ho do vodného kúpeľa podobne ako sa to robí pri moderných elektromobiloch. Deduško elektromobil využíval batérie Ni-cd, teda alkalické nikel-kadmiové články podľa hasičov podobné ako vozidlá so spaľovacím motorom. Hasiči tak vraj nemusia riešiť problém s kontaminovanou vodou inak, než že ju vypustia do čističky odpadových vôd…

    https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000611/2356887/V-Cesku-zhorel-dalsi-elektromobil–Tento-bol-vynimocny–Mal-vyse-20-rokov

     

    #48901 Odpovedať
    @slavoslav

    kiri

    iste nebudes mat problem a das odkaz na ten clanok. Mozno aspon tam budu nejake relevantne informacie ktoze to zas odhalil dalsie svetove sprisahanie ktore malo zostat utajene, ale Janko z Hornej Dolnej tomu prisiel na klb …

    zeby som si mohol aspon do googla hodit ktore soli lithia su tak prudko toxicke

    #48902 Odpovedať
    @kiri

    Slavo – nie, nedám..aj keď ťa to iste veľmi irituje. Všetky relevantné info sú presne tam, kde majú byť. Ak to tebe nestačí – asi autor článku netušil, že nempochopíš. Článok je kompletný tak, ako bol napísaný autorom. Ale dá sa dohľadať.

    Dám však iný – tiež zaujímavé ozrejmenia: Väčšina výrobcov vozidiel poskytuje záruku na batérie na osem rokov alebo 160 000 km. Ak vozidlo prekročí túto hranicu, je pravdepodobné, že výkon jeho batérie bude v porovnaní s novým vozidlom horší. Zdravie batérie závisí aj od klímy. Lítium-iónové batérie, ktoré nájdete v elektrických vozidlách, sa nehodia do horúceho počasia. Ojazdené vozidlo z južného Španielska by mohlo mať zníženú kapacitu batérie, zatiaľ čo vozidlo z Holandska alebo Nemecka môže vodičom ponúknuť oveľa lepší výkon batérie.

    Alebo: Iba hŕstka spoločností, ako napr. carVertical, ponúka jednoduchý spôsob, ako preskúmať históriu vozidla ešte pred jeho kúpou. Po zadaní VIN čísla vozidla môžu potenciálni kupujúci skontrolovať, či vozidlo nebolo účastníkom nejakej nehody, uistiť sa, že počet najazdených kilometrov nie je sfalšovaný, skontrolovať, či vozidlo nebolo ukradnuté, a skontrolovať históriu jeho registrácií. Kontrola VIN čísla vozidla tiež umožňuje kupujúcim získať určitú výhodu pri vyjednávaní o cene.

    https://hashtag.zoznam.sk/ako-kupit-ojazdene-elektricke-vozidlo/

     

    #48903 Odpovedať
    @slavoslav

    kiri

     

    ale kdeze, neirituje. To bola ironia kedze bolo jasne, ze si len skopiroval blbost co si nasiel na nete a vobec sa nad nou nezamyslel ci je pravdiva. Tak isto mi bolo jasne, ze sa budes hanbit pochvalit zdrojom ako Aeronet, ci hlavne spravy z ktorych taketo skvosty s anonymnym autorom, bez odkazov na zdroje pochadzaju. I ked, toho experta (sa mi zda, ze si to nebol ty) co daval ako dokaz toho ako USA vytvorili covid nieco co vzniklo na ruskej satiristickej stranke by si nemal, ten nastavil latku hodne nizko, aby sa tazko podliezala

    #48904 Odpovedať
    @kiri

    Vidím, že k danej téme si ( opäť) nenapísal ani len hovno. Len zmotávaš od jedu urážky a ohovárky. Škoda je ti tvoja inteligencia. Nič konštruktívne s ňou nerobíš – len sa vyvyšuješ, povyšuješ a predvádzaš svoje ne-schopnosti konštruktívne dodať do diskusie – aj sa divím, prečo sa ti tak páči sa hovadiť. Asi nejaká diagnóza. Ale je to tvoje rozhodnutie. Pozeraj dobre – ja VŽDY dám dačo podstatné k téme. A tvoje slinty komu čo zatiaľ dali? Tak sleduj – a nemecký zdroj odborného časopisu. Pre tých, čo nemajú zaplatený prístup to sem vložím.

    Sadnúť dnes do bežného auta so spaľovacím motorom a vyraziť s ním niekam po diaľnici rýchlosťou 130 km/h je taká triviálna vec, že nám skoro ani nestojí za premýšľanie. Jedinou starosťou je občas hodiť okom na teplotu motora či palivomer, a ak vám začne svietiť hladné oko, stačí na pár minút zastaviť a o chvíľu pokračujete rovnakým tempom kľudne stovky ďalších kilometrov ďaleko. V elektromobile je to o trochu zložitejšie, a to nielen kvôli časom nabíjania, hustotou infraštruktúry, ale tiež tým, že pri 130 týmto autám dosť podstatne klesá dojazd.

    Pri kúpe elektromobilu ostáva dojazd pre mnohých kľúčovou otázkou a je preto viac ako dôležité vedieť, ako budeme konkrétne auto vlastne používať. Ak potrebujete celoročne „pendlovať“ maximálne do práce a z práce (prípadne na nákupy) a na dovolenku obvykle lietate, elektromobil môže byť podstatne zaujímavejšou voľbou, ak máte kde nabíjať a zvládnete vyššiu počiatočnú investíciu.

    Naopak pravidelné dlhé trasy, prípadne dovolenky v krajinách, ako je Slovensko, kde sieť vysokorýchostných nabíjačiek stále pokrivkáva, môže vlastníctvo batériového auta celkom slušne znechutiť, alebo potom musíte počítať s tým, že sa vám cestovanie o niečo predĺži a pri každej dlhšej ceste to bude chcieť podriaďovať sa obmedzeniam infraštruktúry a plánovať. Niekomu to neprekáža ani dnes, mnohým však áno.

    Aby sme ale neodbiehali od toho dojazdu… Bezpochyby najhorším teritóriom sú pre batériové autá diaľnice. Pri len trochu plynulej jazde rekuperujete menej ako v meste či na okreskách, a ak nechcete byť brzdou premávky a jazdiť sto desať či ešte menej, pripravte sa, že vám z oficiálne uvádzaného dojazdu pri predpisovej rýchlosti veľa neostane.

    To nie je ani tak naše tvrdenie, ako skôr zistenie kolegov z nemeckého Auto Bildu po praktických testoch. Že pri rýchlosti 130 km/h elektromobilom dramaticky klesá dojazd, nie je žiadny veľký objav, koľko kilometrov však v tomto tempe reálne zvládnete? A práve na to sa zameriava veľmi jednoduché porovnanie kolegov.

    Len podotýkame, že dojazd každého z 36 moderných elektromobilov by bol ešte o dosť kratší, ak by redaktori využili možnosti Autobahnu, šliapli na pravý pedál poriadne a využili ich maximálku. Pre nás má však sto-tridsiatka trochu vyššiu výpovednú hodnotu. Snáď vám výsledky pomôžu trochu zorientovať sa a dajú vám odpoveď na otázku, či by ste s niektorým zo súčasných elektromobilov dokázali žiť.

    36. Mazda MX-30 – 140 km
    35. Honda e – 153 km
    34. Peugeot e-Rifter – 164 km
    33. Opel Combo e-Life – 171 km
    32. Mercedes EQB 350 – 200 km
    31. VW ID.3 Pro 150 kW – 216 km
    30. Volvo XC-40 Recharge – 227 km
    29. Mercedes EQA 250 – 222 km
    28. Cupra Born 170 kW – 226 km
    27. Opel Zafira-e Life M – 250 km
    26. Polestar 2 DM LR – 258 km
    25. Hyundai Ioniq 5 – 261 km
    24. Renault Megane E-Tech EV60 – 268 km
    23. Mercedes EQV 300 – 273 km
    22. Kia e-Soul – 280 km
    21. Hyundai Ioniq 5 AWD – 290 km
    20. Renault Zoe E-Tech EV50 – 292 km
    19. BMW i4 M50 – 299 km
    18. Tesla Model Y LR – 304 km
    17. Kia EV6 – 305 km
    16. Škoda Enyaq iV80 – 318 km
    15. Audi Q4 e-tron 40 – 326 km
    14. VW ID.4 Pro – 328 km
    13. Genesis GV60 AWD Dual Motor Sport Plus – 330 km
    12. VW ID.4 GTX – 332 km
    11. Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo – 336 km
    10. Ford Mustang Mach-E GT – 337 km
    9. VW ID.5 Pro Performance – 340 km
    8. Hyundai Kona Electric 150 kW – 336 km
    7. Tesla Model 3 – 363 km
    6. Audi RS e-tron GT – 367 km
    5. Polestar 2 SM LR – 374 km
    4. Mercedes EQE 350+ – 423 km
    3. Genesis Electrified G80 – 427 km
    2. BMW iX xDrive 50 – 434 km
    1. Mercedes EQS 450+ – 482 km

    Zdroj: autobild.de

    https://www.topspeed.sk/novinky/nemci-vytiahli-36-elektromobilov-na-dialnicu-uz-pri-130-kmh-im-dramaticky-klesa-dojazd/21583

     

    #48905 Odpovedať
    @kiri

    A ešte raz to PODSTATNÉ zdôraznenie – Dojazd každého z 36 moderných elektromobilov by bol ešte o dosť kratší, ak by redaktori nemeckého magazínu Autobild využili možnosti Autobahnu, šliapli na pravý pedál poriadne a využili ich maximálku – pozor – s uvedeným dojazdom môžete počítať LEN pri max 130km/hod.

    Pri maximálke – VŽDY uvádzanej ako predajný argument – to NEPLATÍ !

    #48906 Odpovedať
    @slavoslav

    Kiri

     

    coze sa tak rozculujes? chcel som jednu, jednoduchu vec a to odkaz na tvoj zdroj, lebo clanok je pisany manipulativnym stylom kde zjavne zamlciava podstatne info. To ako podskakujes, len dokazuje, ze velmi dobre vies z akeho „kvalitneho“ zdroja cerpas.

    vies, tiez by som sem mohol popisat cokolvek, napriklad, ze si odsudeny zlodej a vrah, skoncipovat to ako clanok a tvrdit, ze je tam vsetko podstatne info bez odkazu na zdroj mojho tvrdenia. Relevanciu takeho tvrdenia si dosad sam

    #48909 Odpovedať
    @kiri

    Príspevok o „spojeneckej láske“ USA – štátu, ktorý na Ukrajine v vojenských laboratóriách vyvíjal smrtiace vírusy na spôsobenie ekonomických kolapsov krajín – napr. AMO a vytlčenie našich chovov ošípaných – oni nám to urobili s úsmevom a naši vodcovia o tom pokorne mlčia. Česi ich sledovali – prichytili – dali trestné oznámenie – ľudia z veľvyslenctva boli stiahnutí – somári podcenili BIS a nechali sa prichytiť – a odvtedy tam AMO nikdy nebol, lebo ak by predsa – vytiahnu dôkazy na svetlo božie. U nás to vedieme do dlhovej závislosti u súkromných bánk. Spolupracujeme na zničení vlastného národa. Spojenectvo je používané ako „drž-huba“. A pozrite sa, čo idú zase spojencom urobiť. Ten štát vznikol MEGA lúpežou územia a totálnou genocídou pôvodného obyvateľstva, plus veľko za bíjaním sa medzi sebou následne a lúpeživými výpravami po celom svete. Tak by sme si ASI mali zvyknúť na ICH “ TRADIČNÝ“ prístup.

    https://openiazoch.zoznam.sk/cl/227109/EU-znepokojil-navrh-USA-na-podporu-predaja-len-elektromobilov-s-bateriou-z-USA
    EÚ znepokojil návrh USA na podporu predaja len elektromobilov s batériou z USA

    #48917 Odpovedať
    @slavoslav

    vidim, ze pojem informacie „podstate k teme“ si vykladas po svojom. Tazky zivot konspiratora ked musi taketo blbosti tahat aj na polovnicky portal

    #48930 Odpovedať
    @kiri

    Len menšia úvaha – podľa vyššie kolegu môže byť – konšpirátora..chvalabohu z Čiech -ale myšlienky má excelentné:

    https://jakl.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=790788
    Řekni, kde ty výfuky jsou…
    18. 08. 2022 19:01:30 Včera jsem cestou do práce a z práce (dělá to asi 12 tisíc kroků) napočítal celkem dvacet elektromobilů. Baví mě to. Počítám je každou chvíli.

    Všímám si třeba, že na Starém Městě jich je mnohem víc než například v Bubenči či v Dejvicích. To určitě nejsou chudé čtvrti, ale přeci jen je jasné, že auta na baterky najdeme nejčastěji tam, kde je nejdráž.

    Tiché vozy bez výfuku nejsou levnou věcí, na čemž nic nemění ani zásadní podpora z kapes ostatních spoluobčanů, kteří si takovou hračku sami nemohou dovolit. Dotace pro bohaté na nabíjecí přípojky, parkování zdarma a mnoho dalších výhod od státu i obcí na úkor těch chudších. I s tou všemožnou podporou to má každý, kdo chce demonstrovat svou odpovědnost vůči naší Zeměkouli (pst, nejmenovat, má se říkat prostě „planeta“!), stejně pěkně drahé.

    Ale jak že je to vlastně s tím výfukem u auta na baterky? Opravdu jsou bez výfuku? Asi osm z těch dvaceti elektrických aut jezdí na proud vyrobený v hnědouhelných elektrárnách. Ty největší jsou (pochopitelně u nás, na světě je největší na Tchaj-wanu) v Prunéřově, Počeradech a Chvaleticích. Tam najdeme výfuky elektromobilů. A že jsou teda pořádné! Až třista metrů vysoké! Dalších sedm elektrických vozítek pohání energie z našich nemilovaných jaderných elektráren. Dvě jsou poháněna proudem vyrobeným z také nemilovaného ruského zemního plynu, asi jedno si bere šťávu z našich hydroelektráren. Zbývají dvě elektroauta. A ta jsou poháněna energií z takzvaných obnovitelných zdrojů. Jen dvě z dvaceti tedy jedou na všudypřítomné solární parky, gigantické větrníky a biomasu. Aktuální čísla jsou k dispozici zrovna dnes na serveru oEnergetice.cz.

    Elektrovozy mají státní poznávací značku EL. To aby každý věděl, že má co do činění s pokrokem, zasluhujícím úctu a protekci. Možná by chtělo dodat další písmenko. Osm z dvaceti aut na baterky by mělo U, sedm J, dvě písmeno P (nebo R), jedno V a jen poslední dvě z dvaceti by tam měla O. Nebo třeba srdíčko. Nebo zelený lísteček. Nebo vrtuli. Nebo mrkev. Klidně by se to přidané písmeno mohlo losovat.

    Teď si asi říkáte, že mám něco proti elektromobilitě. Ale vůbec ne. Elektrovozítka dobře slouží už více než sto let. Hodí se hlavně k manipulaci s náklady ve výrobních a skladovacích halách, které se hůře odvětrávají. Také v oddělení hraček byla k dostání už za mého dětství autíčka na baterky jak malovaná.

    Ale aby v tom seděl dospělý chlap, jel s tím po ulici a ještě se tvářil hrdě…

    Autor: Ladislav Jakl | čtvrtek 18.8.2022 19:01

    #48935 Odpovedať
    @slavoslav

    Kiri

    nie, toto konspiracia nie je. Len objav na urovni objavu teplej vody, ze el. energia na nabijanie nevznika z nicoho a niekde sa musi vyrobit. Nieco co sa uci niekde na prvom ci druhom stupni ZS? Ale k veci ak sa porovnava jeden vyfuk vs druhy.

    – priemyselne kominy takychto zariadeni maju velmi ucinnu filtraciu. Nieco co sa s vykuchanym DPF filtrom neda porovnat

    – su vysoke a to, ze hodne vysoke takze castice ktore vypustaju neznecistuju zivotne prostredie v mieste kde sa koncentruje velke mnozstvo ludi

    – dovodom preco mesta zakazuju stare spalovaky a diesle nie je primarne CO2, ale napriklad castice PM10 a podobne srandy ktore tieto auta produkuju priamo ludom pod nosom. Na rozdiel od tych elektrarni naprikladň

    – atd

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 46 až 60 (z celkového počtu 66 )
Odpoveď na: Autá elektrické a hybridy
Vaše údaje: