• This topic has 134 odpovedí, 3 hlasy, and was last updated 23.03.2024/11:25 by .
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 76 až 90 (z celkového počtu 136 )
  • Autor
    Príspevky
  • #49908
      @kiri

      Skúsenosť nám hovorí, že to, čo je v Nemecku sa tu stane o chvíľu neskôr.

      Sme v jednom mechu.

      Čína so svojou technológiou výroby batérií kolonizuje celý svet ( a dostáva do svojej závislosti) a ako nová celosvetová lobby odstavuje tú starú – ako jej hovoria lobby ropy šejkov. Takže boj dvoch lobby a dvoch technológií. Niečo podobné, ako v nedávnej minulosti použili “ochranárske” združenia na boj lobby chemických podnikov a výroby umelých kožuchov proti farmám na chov prírodných kožušín. A zamlčali otravu sveta chemickými splodinami, lebo si zaplatili mlčanie o svojich zločinoch. A demokracia na celom svete sa spokojne nechala podplatiť v prospech finančníkov a ich fabrík – a  továrne demokraticky zničili priemysel chovateľov za použitia demonštrantov. A aj Polície sveta útoky na prírodné kožušiny nevyšetrovali a súdy nesúdili. To je demokracia západného typu. A podobne vás takto oklamú – najprv vám klamú o výhodách – pričom zamlčia skutočnú uhlíkovú stopu elektromobilov ( a Polícia nekoná – nevyšetruje verejné klamstvo)  a súd SLÚŽI záujmom tých, čo ich platia – a nesúdi! – a potom vám elektrinu zdražia tak, že vám výhodu nie zmenia – ale okradnú. Niekto vás okráda a klame. A štát sa nielenže pozerá, ale aj napomáha.

      Životaschopnosť elektromobilov bola spochybnená po vypuknutí vojny na Ukrajine a strojnásobení veľkoobchodných cien elektrickej energie v Nemecku..Podľa údajov nemeckého úradu pre automobilovú dopravu klesol predaj nových elektromobilov v prvom mesiaci roku 2023 o 83 %. Nemecké orgány v januári znížili dotácie, údajne s cieľom potlačiť podvody pri ďalšom predaji. Nové minimá na trhu však môžu byť spôsobené aj životaschopnosťou elektromobilov pri súčasnom zvyšovaní cien energií.

      https://www.hlavnespravy.sk/koniec-nemeckych-elektrickych-snov/3054650

       

      #49927
        @slavoslav

        nehehe, dolezite su dlhodobe trendy a minuly rok bola desattina predanych aut v EU cista elektrika a rastli rychlejsie ako spalovaky. Robit na zakladne januaroveho prepadu ked koncia dotacie na nakup prognozy je take v style hlavnych sprav. Uverejnia kazdu blbost, lebo vedia, ze ich citatelia sa nad tym nezamyslaju a zozeru kazdu kravinu.

        #49959
          @kiri

          jedna malá správička – že by elektrizácia brzdila? Alebo je to iba politikárčenie a kupčenie so vzájomnými súhlasmi?

          https://www.hlavnydennik.sk/2023/03/03/zakaz-spalovacich-motorov-sa-odklada

           

          #50084
            @kiri

            Trocha neúprosnej ekonomiky – alebo ako sme oklamaní. Zatiaľ v USA – ale aj tam žijú ĽUDIA ! „Elektromobily si kupujeme z dôvodov trvalej udržateľnosti,” povedal Matthew Avery, riaditeľ výskumu Thatcham Research. „Lenže elektrické autá nie sú veľmi udržateľné, ak musíte po menšej kolízii zahodiť celú batériu.” Akumulátory môžu stáť desiatky tisíc eur, pričom často predstavujú až 50 percent ceny elektromobilu, takže ich výmena je zväčša neekonomická. Podľa Bankrate aj malá nehoda elektromobilu, ktorá vedie k poškodeniu batérie, znamená jej výmenu, pričom náklady na opravu presiahnu 15 000 dolárov. Tak napríklad náhradná batéria pre Teslu Model 3 za 43 000 dolárov môže stáť až 20 000 dolárov.

            Zatiaľ čo niektorí výrobcovia automobilov ako Ford Motor Co (FN) a General Motors Co (GM.N) uviedli, že (údajne) uľahčili opravu batérií, Tesla Inc (TSLA.O) zvolila opačný smer so svojím modelom Y vyrobeným v Texase, ktorého nová štrukturálna batéria bola odborníkmi opísaná ako s „nulovou opraviteľnosťou”.

            https://www.hlavnespravy.sk/elektromobil-novodoba-haraburda/3086958

             

            #50105
              @kiri

              Slavo, alias Slavomír – neviem, či vieš, o čom to je. Elektro je predsa NOVÁ mafia – čínska !!! – ktorá ide odpísať americko-saudskú ( teda benzínovo-dieselovú. v ktorej sme aj MY !).  Čína získala zdroje vzácnych zemín a rozvinula nové technológie – ale my fičíme na pôvodných! Všetko okolo toho elektro je klamstvo. A potom zoberú elektrinu – a sme v háji.

              Otroci!

              Neviem, či nás zapredávaš do otroctva Číne – ale ja som za benzín a dízel!.. pre čínu sme len odpad – majú priveľa svojich – kľudne nás vymlátia a obsadia svojimi. Majú ich 400 miliónov cez miliardu!!!!!!!!!! Vieš, čo dokážu napr. na podunajských a južno-slovenských poliach???

              Preboha…

              A či len silou mocou chceš mať pravdu? Aj keď blbosť ?

              Elektro je agenda, kde majú kúpených zapredancov v EÚ a tlačia ju aby ovládli celý svet!

              Prečo nelietajú lietadlá na elektrinu? 100 000 letov denne. Prečo neplávajú obrovské lode na elektrinu? Cez 100 000 lodí denne! Prečo ARMÁDY nie sú kompletne elektrifikované – ak je to také úžasné??? Nerob zo seba blbca. Či len preto, že to píšem ja?

              Si tak sprostý, alebo tak sebaľúby, že klameš z nevedomosti – alebo klameš cielene?

              Až tak dobre ťa platia – alebo to robíš zadarmo – lebo veríš somarine, ktorú všetci poznajú – len ty sa prezentuješ ako debil?..a slniečkár?

              Alebo pomocník cudzích otrokárov proti vlastnému národu?

              Tak si popočúvaj a spytuj si svedomie:

              Expert varuje před elektrošílenstvím. Fakta ve 2 minutách

               

              #50111
                @slavoslav

                ale kdeze Kiri, teba serie akurat to, ze skonci zavislost na benzinke z vychodu. Ale to je uz lauter jedno, ta banda skoncila a Macko Pu ju bude mat pod palcom. A to bez ohladu na to aku tu teraz vysilujes.

                Co sa tyka elektro, je to prave cesta ako europe zabezpecit nezavislost na dovoze fosilnych paliv. A este ma vela kym dosiahne dokonalost no spalovakom odzvonilo.

                Mimochodom, ked ti zoberu benzin ci naftu tak spravis co?

                #50112
                  @kiri

                  Ako opäť – a ako vždy – len prázdne slová, hádanky a nič konkrétne. Čo sa týka elektro – je to hujovina :

                  vysvetli TU prečo sa NAJPRV neelktrifikujú NAJväčší znečisťovači?

                  Obrovské zámorské kontajnerové lode? 100 000 denne na moriach.No vysvetli…

                  Všetky lietadlá, ktorých lieta 100 000 denne medzi kontinentami..No vysvetli..

                  Armáda USA, ktorá znečisťuje po celom svete každý deň? No vysvetli…

                  No, ak nevieš – a asi nepoznáš – existuje pohon LPG ( jazdil som cez 20 rokov na LPG),

                  tiež existuje pohon na CNG, tiež existuje pohon na priemyselný alkohol ( obnoviteľný a vyrobiteľný z trstiny, cukrovej repy, dreva a pod).

                  Existuje pohon ( bol dávno vymyslený a používaný) na drevoplyn – každý rok obnoviteľný zdroj…

                  A kde je BIO PLYN?…z odpadu napr. smetísk?

                  Úžasne bojuješ za elektro – taký úžasne tichý a vhodný na tichý pohyb pytliakov po revíri…jááj…

                  Ozaj ešte asi nepoznáš technológiu HHO – dodám nejaké videjká – si spoľahlivý v tom, ako krásne nahrávaš na …a mám dôvod to ukázať. Óóó – vlastne ďakujem.

                  Tak si pozri – asi nepoznáš – ohnivú a výbušnú reakciu Líthia vo vode. Možno raz práve ty padneš so svojim elektroautom do vodičky. Potom napíš.

                  HHO: dajte si na youtube heslo HHO a pozerajte videjká – dajte si to isté HHO do Googla – a čítajte o čom to je:

                  Recenze vodíková jednotka Jarda z Piešťan H2i VODÍKOVÁ JEDNOTKA

                   

                  veľmi krásne videjko o veľmi dobrom testíku – sledujte tie najazdené kilometre, keď to do Octávky dali! A sú to Oktávky na CNG – a sleduj úsporu na samý záver. A to len skúšajú malý prídavok. Veeeľmi inšpiratívne:  Pomůže vodík snížit spotřebu? Udělali jsme srovnávací test auta s generátorem vodíku a bez něj

                   

                  Attachments:
                  #50115
                    @slavoslav

                    Kiri, velmi rad ti zodpoviem tieto otazky na ktore by stacil aj bystrejsi absolvent priemyslovky, ale su zjavne nad tvoje sily.

                    – energeticka hustota. Uhlovodikove paliva ju maju vacsiu ako baterky a pretosu stale vhodnejsie pre aplikacie ako lode kde nie je  vybudavana a ani nie je mozne vybudovat nabijaciu infrastrukturu

                    – vid energeticka hustota a s tym spojene problemy s vahou co je a to nepochybujem, pre teba prekvapujuce problem pri lietadlach kde sa na vahu pri konstrukcii vyrazne prihliada

                    – vacsina zavedenej technikyje desiatky rokov stara. A naprike tvojmu neskonalemu presvedceniu nik teraz neurobi vymenu vsetkej bojovej techniky i keby na to dozrela technologia. Armada totiz operuje  a to ta asi prekvapi samostatne a nema k dispozicii nabijacie stanice ani potrebnu infrastrukturu. A tak, nebude palit uhlovdik, aby generovala el. energiu na nabijanie, lebo by to boli zbytocne straty. Avsak nove koncepty a vyvoj rataju s minimalne hybridnou technologiou ktora dokaze usetrit vyznamne mnozstva paliv

                    – ked predostieras tuto alternativu povedz, ze kolko ha pody by bolo potrebnych na pestovanie biopaliv?

                    PS: to, ze prva vec ktora ta v suvislosti s tymto napadne je pytliacenie z auta vypoveda najviac o tebe a tvojom sposobe polovacky. Ty budes tiez zrejme jeden z tych co sa dovezie priamo pod posed, pytliaci a nevaha strielat z auta

                    #50116
                      @kiri

                      Jeden z príkladov, kde je Francúzsko – a konkrétne madam Paris – popredu. Elektro-kolobežky zmiznú z ulíc Paríža do 31.augusta!

                      https://www.hlavnydennik.sk/2023/04/02/parizania-hlasovali-o-zakaze-e-kolobeziek

                      Prečo teda aj VLÁDNE vozidlá nie sú čiste elektrické?

                      Uhmm – zase energetická hustota paliva?

                      Prečo VŠETKY taxíky v mestách nie sú povinne elektrické – a zakúpilo by ich MESTO na SVOJE náklady ( ak už tak veľmi chcú elektrinu) a dalo do užívania občanom?

                      Prečo sa nerozvíja oveľa viac trolejbusová a električková doprava? – ale baterková? Svitá – či ani nie?

                      Ale dobre – dobre že si sa zase ozval – opäť môžeme dať trochu na HHO – čo je absolútne čistá záležitosť. ktorej výsledkom je – po elektrolýze vody a spálení zmesi vodíka a kyslíka – zase voda…toto je dobrá elektrina!

                      Elektrolýza vody, jak postavit primitivní vodíkový HHO generátor

                       

                      #50117
                        @slavoslav

                        kiri, ked chce z teba clovek spravit hlupaka ci klamara, ani sa nemusi namahat. STaci ta nechat pisat. Vid tvoje tvrdenie o elektrokolobezkach v Parizi ktore presne zapada do toho co som ti pisal aj predtym. Manipulacia.

                        Pariz sa chysta zakazat zdielane elektrokolobezky a skor to ma suvis s tym ako sa s tymi kolobezkami naklada v uliciach a kde vsade zavadzaju po chodnikoch.

                        Co sa tyka toho zvysku, nemam chut ti vysvetlovat veci na ktore ako vravim staci bystrejsi stredoskolak, lebo si z nich aj tak nic nevezmes a tak uz len dodam, ze by ma zaujimalo kde sa vzalo tvoje presvedcenie, ze presadzujem len baterkove vozidla?

                        Jedine co robim tak to je poukazovanie na klamstva ako si predviedol aj v tomto prispevku. A ano, fosilne paliva skoncia, otazka je co ich nahradi a taky vodik ma velmi vela nevyhod z technickej stranky ktore mozno priklonia misku vah na stranu bateriek

                        #50123
                          @kiri

                          Topiaci sa aj slámky chytá? Vieš, tešil som sa, na čo v článku skočíš – a hodil som ti návnadu – a nesklamal si. Je príjemné vedieť odhadnúť tvoje primitívno-prvosledové správanie.

                          Ale – nič netvoríš – sleduješ? Nič zmysluplné nedávaš, len sa bezmocne jeduješ na cudzích príspevkoch. Ale – asi MUSÍŠ. Tvoj PÁN by sa hneval, keby si pre neho nepracoval?

                          Pozri sa teda – máš možnosť si zarobic svoje judášske drobné – komentuj. A komentuj aj zaujímavé postrehy ľudí z diskusie pod článkom:

                          Ceny tesly este pojdu dole, lebo v Amerike prave startuje velka kauza s tym, ze zamestnanci tesly sledovali majitelov aut, preposielali si fotky z kamier a robili si z nich memecka ktore zdielali aj s ex-zamestnancami. Tesla dokonca smiruje (nie len interier vozidla) aj v case, ked je odparkovana.

                          Ked v 2021 zakazali vjazd aut znacky tesla do konkretnej promi Cinskej stvrti (Cinania podozrievali teslu, ze robi spionaz) tak to Musk dementoval slovami, ze ak by tesla skutocne sledovala zakaznikov, mozu celu firmu zavriet lebo dovera je v …. prec.

                          alebo – niečo o tom, ako Čína ovláda a presadzuje tento trh a ako je to jej technológia – čo sa tvojmu pánovi iste extra nepáči:

                          .činsky trh je najväčši trh s autami a aj s elektrickymi autami minuli rok tam predali takmer 6 milionov kusov elektrickych aut pričom v EU to bolo 2,3 miliona a v usa 1,3 miliona ……

                          https://www.cas.sk/clanok/2787673/problemy-v-muskovej-automobilke-tesla-opat-drasticky-znizuje-ceny-svojich-vozidiel/

                           

                          #50136
                            @slavoslav

                            velmi sa mi paci ako trepes blbost a ked na tu blbost poukazem tak sa tvaris, ze to mal byt chytak. Ale tak co cakat od chytraka co si chce doma vyrabat vodik a ani netusi o energetickej vyhodnosti ci nevyhodnosti takej vyroby.

                            Mimochodom, Tesla su otrasne auta, cudujem sa tej popularite co maju. A vies co? Ze ti problemy tejto automobilky velke hovno hovoria o buducnosti elektrickych aut. A ano, je dost mozne, ze Cina ktora tento trend zachytila skor prevalcuje aj trh u nas.

                            #50137

                              Ešte by ma zaujímalo, keď si sa teraz dal na vodík. Koľko trvá tankovanie vodíkového auta? Aká je životnosť komponentov a ich cena? Ako bonus môžeš povedať, prečo majú tú životnosť obmedzenú časom a čo sa im stane.

                              #50138
                                @kiri

                                Perlička:

                                https://www.topky.sk/cl/10/2503883/Je-to-potvrdene–Zivot-hlavnemu-akterovi-emisnej-kauzy-vzali-emisie

                                Potvrdilo jej to krajské policajné riaditeľstvo.

                                Tragédiu má na svedomí hybridné auto, ktoré sa samo naštartovalo v garáži a muža  otrávili výfukové splodiny. Auto nebolo vypnuté a po vybití batérie sa ju snažilo samo dobiť, čím naštartovalo spaľovací motor a začali sa z neho šíriť  exhaláty. Bilasovi sa stalo osudným to, že spal v obývačke priamo nad garážou a najviac sa nadýchal splodín. Dve ženy a deti, ktoré sa v tom čase v dome nachádzali, mali viac šťastia.

                                #50139
                                  @kiri

                                  Ďalšia elektro-perlička:

                                  Metla na elektrické kolobežky? Zákazy v mestách, poistenie, registrácia ako autá. Európska únia si poradí aj s elektrickými kolobežkami… Od budúceho roka čakajú kolobežkárov veľké zmeny.

                                  https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000610/2503349/Metla-na-elektricke-kolobezky–Zakazy-v-mestach–poistenie–registracia-ako-auta

                                   

                                Zobrazuje sa 15 príspevkov - 76 až 90 (z celkového počtu 136 )
                                • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.