Úvodná stránka › Diskusné Fóra › P R Í S L U Š E N S T V O › Vozidlá, autá, traktory… › Autá elektrické a hybridy
- This topic has 100 odpovedí, 3 hlasy, and was last updated 28.05.2023/10:24 by .
-
AutorPríspevky
-
A ešte: Môže za to Motorová smernica Európskeho parlamentu a Rady 2021/2118, ktorá od určitých modelov bude vyžadovať poistenie.
ŠOKUJÚCE rozhodnutie: Kolobežky budú potrebovať ŠPZ a drahé poistenie. A to nie je všetko!
A k tomu taký malý detail:
A tu je viacej veľmi zaujímavých info – kam svet pôjde. Čína nás už teraz ovláda, len sa to nehovorí – takmer všetko sa vyrába v Číne a nielen to – v Číne sa vyrábajú aj technológie – teda výrobné linky na výroby. A počítajte, ako si Čína dopredu zabezpečuje svoje zdroje. Možno sa priamo v BRICS strhne boj čína-elektro proti brasilia-ECO-alkohol. Ten ECO alkohol by sme v pohode zvládali aj u nás – tam, kde sa pestuje repka, plus tam, kde sa všade pestovala cukrová repa – a máme etanolu na 500 rokov. Lenže – to by sme si doma pálili všetko ovocie, aj džemy, a staré lekváre, či záparu zo žita na ražnú, či jačmennú – a prestala by slovač piť a začala by satármo jazdiť. Aj preto toto európa nechce dovoliť.
https://www.hlavnespravy.sk/cinska-ponuka-10-miliard-dolarov-pre-taliban-za-litium/3116942
Len na doštudovanie a predstavu o Číne a jej presadzovaní elektromobility. A koho pesničku nám EÚ núti spievať – a tí, čo híkajú a oslavujú (ekoslniečkári a ekošialenci) – oslavujú a ani netušia koho – a ani prečo:
Podľa Financial Times by Čína mohla zakázať dodávky kovov vzácnych zemín (REM) na Západ v reakcii na technologickú blokádu zo strany Spojených štátov. Tieto kovy sú v súčasnosti žiadané v najvyspelejších priemyselných odvetviach vrátane výroby moderných zbraní, preto analytici označili reakciu Číny za najbolestivejšie opatrenie, ktoré by Peking mohol voči Washingtonu prijať.
Čína je absolútnym svetovým lídrom v produkcii a zásobách REM s celkovým podielom produkcie ~ 80 % – 95 % v závislosti od prvku. A USA sú ich najväčším spotrebiteľom. A Rusko je na druhom mieste na svete v celkových zásobách REM.
https://www.armadnymagazin.sk/2023/04/28/kovy-vzacnych-zemin-zbrane-ciny-ruska/
No a ešte ďalšia jóbovka – doteraz sa autá vozili do Číny – a už to začína ísť opačne – a čo akože vyspelá Európa? Čína nás všetkých prevalcuje svojou SUPER OBROVSKOU produkciou. Už teraz majú kúpené prístavy v Poľsku, tiež v Amsterdame a Roterdame, polovicu NAJ prístavov východnej Afriky (Mombasa a pod) – už majú kúpenú pôdu na Ukrajine na produkciu potravín ( možno práve preto sa tam navážajú strely s ochudobneným uránom – aby zamorili pôdu a znemožnili Číne tam pestovať obilie..). Čo myslíte – kedy si kúpia Slovensko – a dovolia nám tu poľovať ako doteraz – na ich pôde? Koľko to potrvá – a už nebudeme mať čo riešiť? Koľko svojich agentov, pomocníkov a našich zradcov tu platia, aby tu nenápadne šírili ich agendu? – napr. ohnivou propagandou elektromobility? Poznáte takých?
https://www.hlavnespravy.sk/toto-predstavuje-pre-europu-existencnu-hrozbu/3122536
Keď som pred cca 10 rokmi mal kolegu, ktorý hral hokej v Číne ako aktívny hráč asi 5 rokov dozadu ( teda cca 15 rokov ododnes dozadu) rozprával mi svoje postrehy zo života v Číne. V dobe, kedy sa tu len šepkalo o nejakom elektromobile v Číne už dááávno jazdili autobusy ( nie trolejbusy!) na batérie, tiež nákladné autá ( zásobovanie, stavby) v centrách miest – centrum okolo 100km v priemere – lebo mestá počtom obyvateľov ako Slovensko sú ešte relatívne malé – on sám hral v meste ktoré malo 10 mil obyvateľov – teda dve celé Slovenská na jednom mieste ! – tak to bola celkom nevyhnutnosť. Všetky štátne autá – od Polície k vláde, štátne firmy, doprava, obsluha – všetko boli elektro ako PRVÉ! Teda Čína je cca 20 rokov vpredu pred svetom – a vedia to. Všetky spaľovacie autá, ktoré sa tam dovážali však súbežne s tým fungovali! Ak chceli byť elektro – boli zvýhodnení! – ale značne – nie ako tu, že elektro je znakom bohatých ! Celkovo je prístup štátu a vlády veľmi divný! Pozrite si článoček o malom mestskom autíčku, ktoré má cenu ako skúter. Ak teda vláda naozaj chce – prečo sa tu nepredáva takéto – prečo ho nevyvíjajú v takejto cene? Nový superlacný elektromobil z Číny: Čajka stojí 10-tisíc eur. Na nabitie dá 400 km
Perlička. Počuli ste dakedy že by toto niekto spomínal? Kto teda ohrozuje voličov? Sú elektroautá depopulačnou zbraňou – ktorej mocnosti proti ktorým štátom? Kto s akým úmyslom nútene presadzuje túto zbraň? Izrael to pochopil ako útok na SION – teda – je to zase Antisemitizmus – ak sú ohrozovaní a zabíjaní Židia. A čo my ostatní? My nemáme túto istú ochranu???
<p align=“justify“>Izraelský inštitút pre štandardy varoval pred nebezpečným žiarením v elektrických vozidlách.</p>
<p align=“justify“>Teraz existujú obavy, že ľudia, ktorí v nich musia jazdiť, by sa mali začať obávať, pretože podľa Inštitútu pre bezpečnosť a normy môžu úrovne vystavenia v elektrických vozidlách dosiahnuť desiatky miligauss, zatiaľ čo odporúčania vyžadujú obmedzenie vystavenia na maximálne 4. miligauss za deň. Gauss (prípadne v nemeckej literatúre Gauß, skratka G alebo Gs) je fyzikálna jednotka magnetickej indukcie B v sústave CGS.</p>
<p align=“justify“>Inštitút dodal, že automobilky nezverejňujú údaje o meraní radiácie v autách a spotrebiteľ nevie, aká je miera ožiarenia pri každom z modelov.</p>
<p align=“justify“>Dr. Amnon Duvduvani, vedúci oddelenia neionizujúceho žiarenia v Izraelskom inštitúte pre bezpečnosť a právne záležitosti, vysvetlil: „Magnetické polia, ktorým sú vystavení pasažieri elektrických a hybridných vozidiel, sú väčšie ako magnetické polia vozidiel poháňaných benzínom.</p>
<p align=“justify“>Rôzne štúdie zistili približne dvojnásobné zvýšenie výskytu rakoviny krvi typu juvenilnej leukémie (ALL) po dlhodobej expozícii presahujúcej 3 – 4 miligauss.“</p>
<p align=“justify“>Na základe tejto definície bolo v Izraeli publikované odporúčanie znížiť expozíciu z elektrickej siete na menej ako 4 miligauss v priemere za deň.</p>
<p align=“justify“>„Je veľmi ťažké vopred odhadnúť úroveň expozície v každom z elektrických vozidiel. Za týchto podmienok navrhujeme, aby si pracoviská a profesionálni vodiči preštudovali úroveň expozície.“</p>
<p align=“justify“>Je naozaj dôvod na obavy? „Nie nevyhnutne,“ hovorí Dr. Daniel Mader, výskumník a konzultant v oblasti environmentálnych vied. Dr. Mader s týmito údajmi súhlasí, ale podľa jeho názoru by obyvateľom nemali brániť v jazde na elektrický pohon.</p>
<p align=“justify“>„Viem, že merania expozície boli v minulosti vykonávané v elektrických a hybridných vozidlách a v niektorých z nich boli zistené viac ako odporúčané úrovne, ale len v určitých oblastiach vozidla. Vo väčšine vozidiel nebola zistená žiadna expozícia.“</p>
<p align=“justify“>Dr. Daniel Mader pokračoval: „Elektrina je všade, doma a neustále v našich vreckách. Nebezpečné a toxické palivá používame aj v našich bežných autách a nikoho to nezaujíma. Keď sa však objavia nové veci, ľudia hľadajú a nachádzajú dôvody postaviť sa proti tomu. nie zo zloby, ale zo strachu zo zmeny a túžby zostať so známym a bezpečným.“</p>
<p align=“justify“>„Nehovorím, že by ste mali ignorovať údaje, ale tiež by ste nemali prepadať hystérii a obavám. Mali by ste skontrolovať každý nový model a pozrieť sa na mieru expozície v ňom. Ak je expozícia v prednej alebo zadnej časti auta, ďaleko od cestujúcich, nemá to na nich vplyv. Môžete tiež dať tieniacu ochranu a výrazne znížiť toto žiarenie. Je dôležité o týchto veciach vedieť a bolo by dobré si ich overiť.“</p>Attachments:
zaujimave, jedine kde mi tento blabol naslo je stranka ktora na konci clanku pise, ze nezodpoveda za obsah clanku a ako autor je uvedene anonymne zdruzenie. Samozrejme nic tam nie je odzdrojovane. A ked si clovek skusi vyhladat mena tych odbornnikov ci nieco z toho clanku v suvislosti s Izraelom najde mu to nula cela nula nic
Ten nepodpísaný a utajeno schovaný anonymček musí pohľadať podstatne lepšie.
Na lepšie hľadanie ponúkam krátke a výstižné videjko – nech si anonymček kúpi elektroautíčko pre seba a svoje detičky – a nech sa podobne baví, ako táta, čo pustí ohňostroj a elektromobil sa nadšene pridá…
<div dir=“ltr“></div>
Attachments:
kiri, velmi dobre vies, ze som to bol ja. Netusim preco neukazalo meno pri tom prispevku. A naozaj nie je moj problem, ze sa hanbis za svoje zdroje a ich kvalitu ked ich sem radsej nedavas.
A ze tvoje zdroje zas nedokazu odzdrojovat svoje tvrdenia a su to len nepodlozene blaboly dezinfowebov. Takato sprava by sa totiz bez problemov mala dat najst na anglicky pisanych zdrojoch spolu s odkazom na Izraelsky zdroj a kde nic tu nic.
PS: ano kupil som im elektricke auticko, vozia sa na nom velmi radi
Kiri to si naozaj po sebe nevieš prečítať svoje komenty? To nevidíš ako sú zahumusené rôznymi programovacími značkami? Načo sú tam tie všakovaké <div dir=“ltr“></div> a pod. ??? Však si to po sebe uprac. Prečo to nevymažeš? To robíš schválne?
Inak Kiri, už si sa niekedy viezol v električke či v trolejbuse? S tým obrovským elektromotorom pod nohami a trakčným vedením nad hlavou to musí byť rovno smrtiaca pasca.
Sulík: Ekoaktivisti ma budú bičovať, ale proti nezmyslom musíme bojovať! Ide o glorifikáciu elektroáut a zatracovanie dieselov
https://ereport.sk/sulik-ekoaktivisti-ma-budu-bicovat/
V argumentoch Bruselu totiž napríklad zvažujú len emisie plynúce z prevádzky auta. To je samozrejme nezmysel,“ dodal exminister ďalej s tým, že podľa neho treba pozerať na emisie, ktoré vyprodukuje celý automobilový priemysel a nie len samotný automobil.
„Od prvej skrutky až po recykláciu a šrotovanie auta. A tam to pre elektromobily fakt práve ružové nie je. Výroba elektrického auta totiž vyžaduje šesťkrát viac nerastných surovín ako výroba auta so spaľovacím motorom. Viac medi, viac lítia, niklu, mangánu, kobaltu, grafitu a viac kovov vzácnych zemín,“ uviedol Sulík a zdôraznil, že v Európe sa nám možno bude luxusne dýchať, ale planéta ako taká bude trpieť ťažbou práve týchto kovov v krajinách tretieho sveta.
Aby bola informácia trošku vyvážená, aj iné krajiny elektrifikujú – napriek tomu, že majú ropy dosť. A zaujímavé dopady sankcií – skôr proti-dopady. Teda dopady, ktoré nemali byť. Západu sa podarilo to, čoho sa veľmi bál – dotlačil ku väčšej spolupráci tých, čoho sa hodne báli. Cit.:
<p class=““>Niektorých toto rozhodnutie automobiliek neprekvapilo, keďže za podmienok sankcií zostáva takáto spolupráca takmer jedinou možnosťou spustenia dlhého zatiaľ nečinného výrobného pásu. Navyše to nie je jediný precedens, pretože v skutočnosti rovnakú schému použil aj závod Motorinvest Lipeck, ktorý sa rozhodol vyrábať elektromobily Evolute SKD montážou prerobených áut Dongfeng.</p>
<p class=““>Taká je realita ruského automobilového priemyslu v podmienkach západných sankcií. Prienik čínskych automobiliek je zjavne nezastaviteľný a v kombinácii s lacnými ruskými energiami európske automobilky zrejme definitívne nielenže stratia ruský trh ale nebudú v najbližších rokoch ani v stave držať krok a konkurovať dravému čínskemu automobilovému priemyslu, ktorý sa vďaka pochybným sankciám presúva na hranice EÚ.</p>
https://www.hlavnespravy.sk/rusky-opel-bol-vraj-spolahlivejsi-ako-nemecky-a-novy-moskvic-ma-sikme-oci/3153160 -
AutorPríspevky