Úvodná stránka › Diskusné Fóra › P R Í S L U Š E N S T V O › Vozidlá, autá, traktory… › Aké auto do lesa?
- Toto téma obsahuje 69 odpovedí, 37 hlasov, a bola naposledny upravená 24.02.2015/10:29 od .
-
AutorPríspevky
-
15/03/2008 o 11:58 #2774
Viem že je to nekonečná téma, ale aj tak by som vás chcel poprosiť o osobné skúsenosti s autom do lesa, teda pokiaľ auto do lesa používate.
Veľa ľudí okolo mňa má Nivku, ale mne to auto nesedí. Nepáčia sa mia ani trpazlíci Samurai. Ďakujem vopred za rady.16/03/2008 o 02:34 #2790Ahoj,
musis skusit, no plati pravidlo – tazke terenne auto skonci na prvej traktorovej kolaji – mam Hyundai Terracan aj s uzavierkami a je mu to naprd – viem co hovorim z vlastnej skusenosti. Blaznil som sa v lese s kolegom na Suzuki Samurai v upravenej verzii z ostrovov – bolo to super – lahke, skvele auto, avsak len pre max. 2 osoby a maly naklad.
Ja beriem do lesa stvorkolku (nie je to auto, no plati Ti VP. sk B), nielen na polovku ale i prehliadku urbaru – odporucam, skvele na patrolovanie, presun a po pripojeni prislusenstva – vozik, drziak na pusku, mot. pilu mozes vykonavat cinnosti, ake prave potrebujes. Pri vhodnom vybere dostanes na to aj SPZ a presuvas sa aj po ceste.Sto ludi , sto chuti, vyskusaj a potom vyberaj.
Lesu lovu zdar
17/03/2008 o 16:42 #2796Jazdil som po lese s ARO 240, Mitsub.L200, Niva, LR Defender,.. Ak nejazdis dennodenne 100km, potom jednoznacne Niva, alebo Niva, a este raz Niva!
18/03/2008 o 14:46 #2797Nivu nekupuj, mal som uz dve a obe ma sklamali. Stale na tom musis nieco opravovat. Je to rus a na rusa potrebujes velku davku trpezlivosti.
18/03/2008 o 22:54 #2805V prvé rade si musíš ujasnit do „jakého lesa“. :woohoo:
1)Pokud je to v rovine a prevážne pevný podklad pak ti postačí jakékoliv SUV, t.j. auta bez rámu ( se samonosnou kastlí) a bez pevných náprav, jen s náhonem 4×4. To splňuje kde co a značek je na trhu plno. Pokud však s takovým autem vjedeš často do težkého terénu, odrovnáš brzy uložení náprav včetne prevodovky a rozvodovek. :ohmy:
2)Do horského terénu, nebo i jiného s mekkým podkladem, bažinami, cest rozježdených Lakatoší apod. potrebuješ lehké auto a aby ti neco vydrželo pak je mimo 4×4 nutnou podmínkou (!) rám a pevné nápravy,uzáverka difu (včetne mezinápravové uzáverky) a výhodná je i redukční prevodovka. To splňují zejména Pajero, Patrol, Samurai, Jimny,Vitara a reda dalších klasických offroadu, ale nesmí být moc težké a mít velký rozvor nebo malé nájezdové úhly. Dobrá je i nová Niva (ale nemá servo rízení !), pokud je starší pak zas nic nevydrží.
🙂 Osobne bych doporučil buď malého Suzuki Jimnyho nebo vetší Mitsubishi Pajero. 😛
23/03/2008 o 12:07 #2823Dobre auto je 1/3,dobry vodic 1/3 a dobre pneumatiky 1/3. Tak si to skombinuj.
09/09/2008 o 23:50 #4421ja som sa vózieval na lade nive denno denne po všeliakých terénoch a povedal som že väčšej blbosti ani nebolo ako toto auto…..stále sa niečo kazilo a nedá sa to zrovnať so suzuki samurai-om, ktorý je proti nive bezúdržbový,síce nekomfortný ale nespapá aj trávu okolo cesty…na nivke som jazdil aj dieselovej a nebolo to taktiež nič moc..ťažká kasňa…všede to malo tendenciu sa zahrabať….kdežto samurai nie 🙂 takže jednoznačne uznávam samurai v teréne…..mal som dokonca možnosť porovnať samurai a nivu v tom istom kopci a naraz…..niva sa zahrabávala a horko ťažko vyÅ›la a samurai s prehladom bez problémov vysupkal a na korbe mal naložené asi 500kilogramov dreva, a to musím uznať že samurai mal handicap, pretože niva mala originál gumy boli asi 2 týždne na nej obuté boli prakticky nové a samurai mal len také „lízatka“ 😀 takže nebolo o čom….ale aj bez toho viem že samurai znesie toho viac…či v teréne, v údržbe…v spotrebe…jednoducho niva nula bodov :D:D
17/12/2008 o 21:29 #6275Poviem obrazne. Niva je priestrannejšia ,ťažšia, pokial neostane visieť na podvozku, prejde všetko, ale strááááášna spotreba, nevýhoda, stále štvorkolka. Samuraj je malý, žiaden kufor, málo priestoru, ale dobrááá spotreba. Prejde takisto všetko.
17/12/2008 o 23:58 #628322/12/2008 o 23:35 #6392Ale miesto pajera možeš mať 2 samuraje,a pajero si tiež svoje zožerie
22/12/2008 o 23:45 #6393Ale ved nepotrebujes dve auta do lesa, mne staci jedno. Spotrebu moc nesledujem, ked je prazdna nadrz, treba ju naplnit. Nic ine Ti nepomoze. Samuraj nema uzavierku, servo a ani miesto na naklad. Zato ma malo miesta na sedenie, blbe kurenie a vacsinou male gumy.
23/12/2008 o 00:12 #6395Pajero123 napísal:
Ale ved nepotrebujes dve auta do lesa, mne staci jedno. Spotrebu moc nesledujem, ked je prazdna nadrz, treba ju naplnit. Nic ine Ti nepomoze. Samuraj nema uzavierku, servo a ani miesto na naklad. Zato ma malo miesta na sedenie, blbe kurenie a vacsinou male gumy.
pajero…Samurai toho prejde naozaj dosť,bol by si prekvapeny…ale ak si tam sadneme 2ja kde dame psika 2vrecia kukurice a flinty?,,,flinty su na konci..ako info,ze dnes do hory treba viac nosit ako z nej brať.
S PAJEROM suhlasim a aj s tou TOYOTOU:!!!.Este kratky NISSAN PATROL:!!!23/12/2008 o 00:21 #6397Ved ja netvrdim, ze neprejde, videl som uz Samuraj zblizka, dokonca som na nom aj jazdil, ked som si ho pozical na Cypre. To bol zazitok:laugh: :laugh: :laugh: Ale je nizky a naozaj nic neodvazie. Skus za neho zapat vozik… Aj Nisan Patrol som mal, po dvoch dnoch som ho predaval.
23/12/2008 o 00:29 #6399Pajero123 napísal:
Ved ja netvrdim, ze neprejde, videl som uz Samuraj zblizka, dokonca som na nom aj jazdil, ked som si ho pozical na Cypre. To bol zazitok:laugh: :laugh: :laugh: Ale je nizky a naozaj nic neodvazie. Skus za neho zapat vozik… Aj Nisan Patrol som mal, po dvoch dnoch som ho predaval.
No ak vozik tak len vozicek.Ale co ja som mal moznost otestovat kratky Patrol tak to bolo celkom O.K. Moja srdcovka je TOYOTA aj ked nie ta naj…ale aj z tej „mensej“ mam radost.Do extremov som zatial nemusel a co som bol nuteny naposledy otestovat ten moj rebrinacik v tychto dazdoch atd..nesklamal..systemy v riadiacej jednotke fungovali.B) 🙂
23/12/2008 o 00:36 #6400 -
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.