Úvodná stránka › Diskusné Fóra › INÉ › Nezaradené › prežitie surwiving bushcraft
- This topic has 104 odpovedí, 2 hlasy, and was last updated 10.04.2023/09:39 by .
-
AutorPríspevky
-
12/11/2016 o 13:02 #20367
Ide zima a môže sa stať, že sa vám v teréne dačo stane – zablúdite, je tam terénna prekážka a neviete ju prejsť a vrátiť sa znamená hodiny v snehu – stratíte mobil s navigáciou a nechcete zhoršiť situáciu – tak idete počkať do rána – do svetla. Poznám aj na slovensku podobné situácie – napr. masív Kráľovej hole – z pohronskej strany idú pod pásmom ochranného lesa kopance Fógel a Reichstag – nad nimi je cca 100 až 300m ochranného lesa – to je les, kde sa neťaží – teda prales – slúži na zachytávanie lavín z holí ktoré preletia cez kosodrevinu a vrútia sa do lesa. Preto je tam nechaný tento prales, ktorý tým, ako je nepriechodný – pováľaný a divoký zastavuje lavíny, ktoré nikto ani neráta. No a prejsť tento úsek je divočina. Tam spadnúť – nohy nemusia dočiahnuť na zem a visíte v lufte. Podobné je to pri pokusoch prejsť kosodrevinu – des. Nuž a pásmo kosodreviny sa rozrastá utešene, lebo na holiach sa už dávno nepasie dobytok – lebo ochranári a úpadok pasenia dobytka – a tým sa kosodrevina stala nepriechodnou – cesty vyšlapané dobytkom zarástli a niet prechodov na kilometroch…aj domáci sú zmätení kade – za rok sa tam situácia úplne zmení. A takáto situácia je iste v celých Tatrách a aj inde, kde sú hole a pod nimi kosodrevina a pod ňou les..
Toto videjko je len logickým riešením stavu – len POZOR ! – pod takýmito ihličňanmi – ktoré inak zvnútra vyzerajú ako kostoly – prírodné chrámy – haluze až po zem a okolo kmeňa prázdno a naokolo stromu dva metre snehu – pod takýmito stromami sa zdržujú aj jelene – a pokiaľ medvede ešte nespia ( alebo už nespia) hľadajú tam tie jelene – tak môžete mať návštevu veľkého chlpáča. Vždy treba pamätať, že v medveďom lese potravu NESMIETE MAŤ PRI SEBE – ALE ASPOŇ 100m OD SEBA – a dobre by bolo vidieť na ňu, aby ste to mohli kontrolovať a vidieť ohrozenie. V prázdnom lese potravu maco zacíti aj na pár kilometrov.14/11/2016 o 02:15 #20375V téme prežitia je toho veľa – možno je to nekoncepčné ako to sem dávam, ale verím, že sa vždy dačím pobavíte.
Jednou z najsilnejších zbraní človeka je rozum.
Ponúkam Vám videjko, kde si uvedomíte, ako jednoducho sa dá postupovať – a stále vyššie v uľahčení si práce – výroba vcelku plnohodnotnej vyhne v poľných podmienkach. A v prípade, že by ste to potrebovali – je času pomerne dosť. Stačí raz vidieť a človek by sa rozpamätal. Toto videjko považujem za veľmi podarené.Je zo série náučných videí o primitívnych technológiách. Malo by sa to vyučovať na školách. Verím, že toto si pozriete viackrát.
23/11/2016 o 16:24 #20381Zopár odskúšaných vecí – vybavenie na poľovačku typu: Nie z tepla domova – do campu a do hôr. Niečo také som absolvoval na poľovačke na veľké kozy v tureckých horách Munzur Dağları – a prespávali sme v jaskyni cca 2000m n.m. Založiť oheň v takej nadmorskej výške je dosť umenie aj v lete – lebo tam nič nerastie – a v zime je to úplná lahoda. Ale Turci varia čaj na každej zastávke – aj v dvojmetrovom snehu. Takéto v domácich podmienkach naskúšať – preveriť vybavenie má v takej situácii cenu zlata…najmä, ak by ste sa v takej situácii stratili.
Práveže absolútna väčšina našich poľovníkov považuje za poľovačku ísť autom na posed a potom autom domov do teplej postieľky…čo je ale blud a klam…to určite nie je poľovačka. Ja som ešte pred začiatkom mojej poľovačky absolvoval nad 10 pochodov 100km pešo a zopár desiatok pochodov 50km…a po pochode som si ešte hodinku zahral futbal – na vyklusanie…prejsť pohon v zimnej výbave potom nie je problém – a potom môžete ísť aj vysokých kopcov na ozajstnú poľovačku.
Plus trénovať prežitie aj doma…čo sa tu na Slovensku teda nenosí. Inak – stačí, ak vám po večernej poľovke na Poľane nenatočí zaparkované auto a máte ísť 10km dole…pritom denné túry v Tureckých horách boli aj 20km denne vo výške nad 2000m. Domáci mali hustejšiu krv v tom redšom vzduchu – a to bolo na výkone cítiť. Tam sa prebytok výkonu z domáceho prostredia moooooc hodil..
Frajeri až tam zistia, že udržať pušku v rukách – ak nie je prístup kyslíka na aký je telo zvyknuté – že je to dosť problém – v dobe, kedy celý pobyt záleží na jedenej rane.Co se mi osvědčilo na příležitostné vaření v přírodě…
Obr. 1 – umiestenie masívu pohoria Munzur Daglari
Obr.2 – hore na tých stolových horách žijú kozy – vyše ako 3000m n.m
Obr.3 – rieka Eufrat v údolí
Obr.4 – veľmi častá farba skál – v zelenom sme tam dosť kričali – preto som už na druhú výpravu zvolil iné oblečenie.01/12/2016 o 23:30 #20396Ako v prírode rýchlo zohnať potravu – pastička pracuje pre vás aj keď tam nie ste.
Stačí raz vidieť a človek si zapamätá…
Amazing Two girls Deep Hole Fishing – How To Fishing in Battambang – Cambodia Fishing (part 64)17/04/2017 o 01:22 #20582Ide obdobie zahraničných dovoleniek a aj slovač pôjde tam, kde je more a kokosové orechy.
Videjko ukazuje fintu, ako sa napiť a najesť z nedobytného kokosového orecha bez nástrojov – len s kameňmi. Nie je to jednoduché, lebo koksový orech je veľmi pevný a treba vedieť kam a ako udrieť.
Myslím, že to stojí za pozretie – sú situácie, kedy to môže pomôcť – napr. po tsunami nebolo pitnej vody pomerne dlhšie ako je neškolený človek v cudzom prostredí schopný prežiť. A kokosové orechy v takom prostredí plávajú na vode.
How To Open Coconuts Without Any Tools19/04/2017 o 17:02 #20589KROŠŇA alebo aj KROSNÁ (ako sa tomu v Častej hovorievalo) – napr. na nosenie dreva z lesa. Veľmi dôležité, aby ste si vedeli odniesť svoje veci, keď iné nič nemáte.
Výborná stránka – dobre sa pobavte – ruksak nie je len tak voľačo – musel prejsť celkom pekným vývojom, kým prišiel k dnešným materiálom a tvarom.http://www.bushcraft-portal.sk/forum/viewtopic.php?f=11&t=1143
Attachments:19/04/2017 o 17:08 #20590Praktický návod – Krosna / Frame backpack od skearadek
Krosna vyrobená v lese. Nejsou použity žádné kovové součástky ani spojovací materiál. Paracord, šitá horolezecká smyčka, dřevo…
19/04/2017 o 17:33 #20591Tak páni, dnes je 19. apríla 2017 a Malé Karpaty ukázali, že sú nenápadné –
ale hodne nebezpečné pohorie – tým, že je to jediné pohorie medzi Moravským úvalom – cca 200km a Podunajskou nížinou – cca 500km – je tu silné ochladzovanie – a podľa mojich cca 45 ročných skúseností – odkedy si pamätám – tak pre vrcholy Karpát platí cca to v predpovedi počasia, čo platí tak pre 1500m n.m pre ostatné Slovensko. Práve v tejto chvíli je napadnuté asi tak po kolená čerstvého a ťažkého snehu na vrcholoch, aj cez Pezinskú babu sa nedá prejsť – skrížený kamión na snehu na letných gumách samozrejme – a už máte situáciu na prežitie len tak fičí…stačí mať len rezervu v nádrži…a nekúrite a všetko pre prežitie začína platiť. Základ je teplo – bez vody aj tri dni – ale na vrchole kopca v snehu a silnom vetre sa podchladíte za dve hodiny na smrť. Nuž a – padajú stromy jedna radosť – sú krehké od čerstvej šťavy v nich a zaťažené ťažkým snehom…takže si pribaľte motorovú pílu a rukavice. Kto by to povedal tu kúsok od Bratislavy? Myslím, že takýto stav je tu raz za 7-8 rokov celkom bežne…kamoš sa práve prebojováva zo Záhoria do Pezinka – zobral to cez lesopark, ktorý pozná ako vlastnú dlaň a už prešiel cez 4 padnuté stromy, ešte že má ťažké 4×4. Podľa jeho názoru, za pol hodinu toľko pripadne, že už len LKT alebo veľký traktor…veľmi to vozí do bokov, lebo je toho napadnuté 40cm, mokré, nedrží to stopu a sú pod tým kmene stromov.
A v strede jari tu je situácia na zabitie – či pádom stromu, či podchladením, či pádom v nevhodnej obuvi v hlbokom snehu. No kto by mal v aute iné ako tenisky či ľahkú obuv?20/04/2017 o 00:50 #20592Horský priechod Pezinská Baba je momentálne neprejazdný. Hasičskí záchranári tam odstraňujú spadnuté stromy.
„Zasahujú tam pezinskí a malackí hasiči, celkovo je na mieste šesť hasičov s dvoma kusmi hasičskej techniky,“ informovali TASR z Operačného strediska Krajského riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru (HaZZ) v Bratislave, potvrdili aj to, že cesta je momentálne uzatvorená pre všetky vozidlá.
Situácia obmedzila aj premávku prímestskej autobusovej dopravy.
„Výluka sa dotkla posledných dvoch spojov z Pezinka v smere na Malacky a takisto posledného dnešného spoja v opačnom smere,“ informovala hovorkyňa Slovak Lines Eva Vozárová.No a najväčšia zábava je, že tá uzávera trvá už niekoľko hodín…asi tak šesť. Zima opäť prekvapila.
perlička: Zlámané stromy v Bratislave 19.4.2017
Husté sneženie a ťažký sneh láme stromy aj v bratislavskom Lamači. Na Studenohorskej ulici, jednej z lamačských sídliskových centrál, popadalo podľa informácií vicestarostu Lamača Lukáša Baňackého 21 stromov, resp. ich častí.21/04/2017 o 09:13 #20593https://www.horar.sk/index.php/forum/nezaradene/18874-prezitie-surwiving-bushcraft/reply/20380
20. apríla 2017 – Tak toto je typická situácia na prežitie v dnešnej dobe. Všade krásna jar a zrazu – peklo. Zmrznúť 20 apríla je dosť smola…to, čo bolo deň predtým v kopcoch Karpát udrelo aj východnejšie. Na pezinskej Babe sa ale jazdí pomalšie ako na diaľnici – a toto je výsledok vyššej rýchlosti.
Všetci usmievajúci sa frajeri stuhnú – pokiaľ je tam hrdina poľovník sám – dobre oblečený a vystrojený – nič sa nedeje – pokiaľ sú rebrá zlomené = takmer nemožné dýchanie v kľude – zakašľanie je smrteľne nebezpečné,útek v takom stave nemožný a zlomená noha je v takom snehu obrovský problém – frajerina končí.A tak ako ma naberali s kopačkou do pečene medveďovi – celú situáciu mení, ak by mal frajer poľovník v aute svoje dve malé deti, starú mamu a ženu – tam už frajerina určite nestačí. A aj končí. Všetci plačú…kričia – stresujú…rozbitými oknami padá dnu sneh a fučí vetrisko – vetrovky sú v kufri na ktorom je vylezené iné auto – koniec dobrým podmienkam a teplu – všade fúka mrazivý vetrisko, metie sneh do očí – nevidieť – vedomie, že ešte môže vletieť rozbehnutý kamión tiež na letných gumách – a je po frajeroch. Situácia na prežitie ako z veľkej knihy. V tomto TREBA obdivovať záchranárov a HASIČOV – odkiaľ všetci FRAJERI utekajú – oni utekajú tam dnu. A na toto nie je poľovník cvičený – nemá posed, auto rozbité, kamoši ďaleko..presne tak, ako poľovník stratený na poľovačke v cudzom prostredí napr. na Aljaške. Čo robiť?
Len aby sa nezabudlo – aká situácia sa môže stať 20 apríla počas krásnej jari za pár hodín. Možno inak sa toto javí, ako vo filme Cliffhanger, keď chlapovi zoberú všetko oblečenie a nemá nič – a musí v tej zime prežiť. To je presne prežitie o ktorom tu stále hovorím – nie je dôležitá ani voda – ani jedlo – ale teplo! – môžete byť mŕtvi do hodiny. To je výstraha pre tých, čo šoférujú v košeli a vykúreným autom. Pri havárii = prestane sa kúriť a sú rozbité okná -je to možno aj smrteľná vec – ak je v bezvedomí – zmrzne za volantom do príchodu záchranárov. A je dôležité si toto uvedomiť pri nastupovaní do auta – a vyzliekaní sa. Havárka príde rýchlo a nečakane – a potom sa rátajú chyby!Začalo to od 6hod ráno – a výsledok? Zrazilo sa 50 áut,Zranilo sa až 24 ľudí, z toho dvaja ťažko.
14:59 „Cesta bola nenormálna, odrazu človek vletel iba do bielej tmy. Nič nevidel, vietor sfukoval sneh, nedalo sa tomu zabrániť. Vodiči búchali jeden do druhého,“ opísal pre spis.korzar.sme.sk kamionista Anton, ktorý smeroval z Košíc do Česka, a doplnil: “Začal som brzdiť, ale brzdil som pomaly, aby som sa nedostal do šmyku. Ľudia plakali, kričali. Nikto nevedel, ako reagovať, čo robiť.”
čítajte – od 8hod ráno bola už vyhlásená kalamita ale Polícia stále neodklonila dopravu a ľudia tam stále prichádzali…preto vyhlásili o 14:56 Na území troch okresov – Poprad, Levoča a Kežmarok, vyhlásila Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja pre oblasť Poprad od 8.00 h prvý kalamitný stupeň. “Chcem vyzvať motoristickú verejnosť, aby zvážili cestu do okresu Poprad a v žiadnom prípade by nemali použiť vozidlo, ktoré má letné pneumatiky,” uviedol Benko
Ako uviedol Benko, viacero vodičov malo už na autách letné pneumatiky. K tomu, kto nehodu zavinil, sa podľa jeho slov ešte nedá vyjadriť. “Budeme zaisťovať viacero motorových vozidiel, aby sme sa dostali k príčinám,” doplnil.
Nuž a Polícia má mesiace nato, aby obvinila – ale matku prírodu neobvinia.Tá pokuty nezaplatí – tá ich vyberá!
12:46 Pri záchranných prácach sa vodič odťahovej služby zrazil v nepriaznivom počasí so snežným pluhom. Muža s ťažkými zraneniami previezli do nemocnice. Podľa informácií televízie Markíza mu budú musieť lekári amputovať nohu.Ako vidíte – aj keď nosíme zbrane – najnebezpečnejšou činnosťou je šoférovanie. A šoférovanie z poľovky – neskoro v noci – nemusí byť tým najhorším.
21/04/2017 o 11:40 #20596Ponúkam dve fotky – Pezinská Baba a Poprad dnes okolo 9hod.
Poprad = 680m n.m.
Pezinská Baba 585m n.m. – teda o 100 výškových metrov nižšie – a pozrite ten rozdiel.Attachments:22/04/2017 o 11:08 #20597No a ja som šiel tadiaľ a aj som bol v zápche. Úplná katastofa. Hlavne slečinky za volantom v papučkách a tenkých blúzkach.
24/04/2017 o 13:49 #20598Áno – kuko44 – a od takýchto ľudí závisí tvoj život – a aj ostatných. To je strašné zistenie, že? Môžeš byť bezchybný ale iní rozhodnú o tvojom prežití. Napr. kamión na letných gumách – vyšlahať ich bičom verejne.
Len je tu ešte aj iná otázka – či za tú havárku nemôže vo veľkej miere POLÍCIA ?
A už sa to prejednáva verejne. Má kompetencie hliadkovať na cestách – na to má autá – vozí sa po oblasti, majú nočné hliadky – a má aj kompetencie uzavrieť cestu – ale aj znížiť rýchlosť na takom rizikovom úseku – osadiť výstrahy a pod…prečo nič z toho neurobila?…resp urobila až keď už bolo značne neskoro???
čítajte: http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000673/1624539/Moze-za-hromadnu-nehodu-na-D1-pri-Poprade-stat–Policia-
Môže za hromadnú nehodu na D1 pri Poprade štát? Polícia? 24. apríla 2017– Nezjazdnú diaľnicu treba preventívne zatvoriť a nečakať na nehodu.
Hromadnej nehode, aká sa napríklad stala vo štvrtok 20. apríla na diaľnici D1 medzi Jánovcami a Popradom, sa podľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) dá pomerne jednoducho zabrániť. Tým, že na základe údajov Národného systému dopravných informácií sa preventívne uzatvorí ťažko zjazdný úsek diaľnice. „Takýto prístup je bežný napríklad v susednom Rakúsku. V prípade, že je úsek cesty zjazdný iba s výraznými komplikáciami, prípadne nie je zjazdný vôbec, dôjde k jeho preventívnemu uzatvoreniu,“ opísal predseda správnej rady IDH Ondrej Matej. Nik podľa neho nečaká na to, že sa na ceste stane ťažká hromadná havária, pri ktorej dôjde nielen k značným materiálnym škodám, ale často aj k ujme na zdraví.
Podľa hovorkyne Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaely Michalovej je povinnosťou diaľničnej spoločnosti výkon zimnej údržby. „Uzavretie diaľnice je plne v kompetencii policajného zboru, v tomto prípade rozhodlo Diaľničné oddelenie PZ na základe zhoršeného stavu počasia a vzniku viacerých nehôd,“ priblížila Michalová situáciu zo štvrtka.
Ondrej Matej z IDH dodal, že rizikové úseky ciest, kde je v prípade nepriaznivého počasia takmer nemožné zabezpečiť ich adekvátnu zjazdnosť, sú dlhodobo známe. Patrí medzi ne aj časť diaľnice D1 medzi Spišským Štvrtkom a Popradom, kde sa stala hromadná nehoda. Ďalším takýmto úsekom je napríklad horský priechod Donovaly, kde v prípade hustého sneženia a vytvárania námrazy často dochádza nielen k skríženiu kamiónov, ale aj následným haváriám.
Štát by mal preto podľa IDH klásť väčší dôraz na prevenciu a ťažko zjazdné úseky v prípade nepriaznivého počasia uzatvárať. Využiť na to môže napríklad príslušníkov a vozidlá Policajného zboru SR a do budúcna je podľa inštitútu možné uvažovať aj nad osadením zábran, ktoré by cesty uzavreli a motoristov by odnavigovali na vhodnú obchádzku.
Poznámka redakcie: Policajti vykonávajú zrejme oveľa „potrebnejšie a užitočnejšie“ aktivity, ako napovedá napríklad aj nasledujúca správa:
Osobitné kontroly v Banskobystrickom kraji……….24/04/2017 o 15:02 #20599S príchodom jari sa oveľa viacej ľudí odhodlá do lesov a je teda možné stretnutie s konfliktom – či s feťákmi ( čo je zďaleka najnebezpečnejšia situácia!) alebo so zverou. Je tu zaujímavé videjko s návodom na trénovanie zručností – použitie vrhacieho noža ako čepele na oštep, ktorý je silnou zbraňou – hlavne na zastrašenie, ale aj na priamu a reálnu obranu pred útočníkom. Žiadna zbraň nie je samospasiteľná a treba s ňou cvičiť, – len jej vlastníctvo nič nerieši – akurát, že vám ju dakto odoberie a použije proti vám!
Takže – videjko je o jednoduchom zhotovení oštepu.
24/04/2017 o 15:25 #20600Valaška – ľahká sekierka Valachov – pastierov z Rumunského Valašska, ktorí utekajúc pred Turkami prišli po horstve Karpaty až na Slovensko a na Moravu. Priniesli sem bryndzu (v Turecku majú asi 5 rôznych výrobkov, ktoré silne pripomínajú to, čo sa tu nazýva bryndza…však to nie je pôvodný slovenský výrobok, ale prinesený sem, tak ako valaška….alebo Valašký riesling – dnes Vlašský Rizling, asi najbežnejšie suché víno).
Valaška je pracovný nástroj, ale aj zbraň prvého úchopu Valachov a pastierov – pomerne rýchla a účinná – niečo ako západoeurópsky tomahawk na dlhšej rúčke, čo mu prepožičiava ešte väčšiu rýchlosť a tým aj účinnosť. Aj Tomahawk vznikol vlastne skrátením rúčky ľahkej vrhacej sekery Francisca . Pôvodná valaška vyzerala inak ako tá, čo ju poznáme dnes – tá dnešná je veľmi nedokonalá – len skôr ako folklórny a tanečný nástroj – hlavica vyzerala voľakedy podstatne inak. Ale aj dnešná forma je prijateľná ako veľmi účinná vychádzková palica a výraznou sebaobrannou funkciou. Voľakedy sa kovala aj z kladiviek, dnes sa dá ľahko karbobrúskou upraviť ( odľahčiť) z malej pracovnej sekierky, ktorá sa nasadí na dlhú – vychádzkovú rúčku. Vznikne z toho pomerne odstrašujúci nástroj, ktorý pre cestovanie môžete opatriť koženým púzdrom na ostrie ( alebo ostrie zalepíte kobercovou lepiacou páskou, čím sa vyhnete obvineniam v buse, či vlaku z ohrozenia okolia – a účinnosť ostria sa ľahko obnoví, či sa rovno použije aj olepené ostrie ! )
Bojové umenie použitia valašky je síce celonárodne zabudnuté – pôvodné tance, ktoré boli vlastne “katami – z jap. KATA – súborné cvičenie proti imaginárnemu nepriateľovi – sú tiež už verejnosti skryté – a nové “tance” s pôvodnými bojovými tancami nemajú nijakú reálnu bojovú hodnotu – ale máme šťastie – spoločnosť SWAROG učí stále boj s valaškou – a je to veľmi reálna bojová veda – posúďte sami.
Môžeme im ďakovať za zachovávanie kultúrneho a bojového dedičstva našich predkov. Ak môžete – podporte ich činnosť.
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.