Úvodná stránka › Diskusné Fóra › P R Í S L U Š E N S T V O › Vozidlá, autá, traktory… › Autá elektrické a hybridy
- Toto téma obsahuje 165 odpovedí, 3 hlasy, a bola naposledny upravená 13.01.2025/08:34 od .
-
AutorPríspevky
-
02/12/2019 o 10:27 #44667
Nový srovnávací test aut na obrázku ukazuje, že elektrickým autům se v zimě ohromně snižuje dojezd. V mrazivých teplotách čtyřem z pěti testovaných kandidátů klesly dojezdy pod 70 kilometrů a u Renaulta Zoe to bylo pod 60 kilometrů. Jen Tesla Model S byl kvůli své ohromné baterii i v zimních teplotách schopen dojet přes 200 kilometrů, ale toto luxusní auto je v cenové třídě, kterou si většina řidičů prostě dovolit nemůže (k mání je za nejméně 78 000 eur – 2 000 000 Kč). V chladném počasí může výkon klesnout o 50 procent. Výsledek nepřekvapuje. Baterie mají v zimě menší účinnost kvůli chemickým vlastnostem. Toto zjištění se ale, jak to vypadá, ještě nedostal k plánovačům pokrokové dopravy a energetických výstupů. Testy provedené německou nezávislou testovací organizací Dekra rovněž předvedly, že ztráty energie baterií mohou při mínus pěti stupních dosáhnout až 50 procent. Takové výsledky testů pro Auto-Bild jsou ovšem prostě katastrofální pro ty politiky, co pořád občanům zkouší namluvit, že je možné přejít ze soukromé dopravy na vozidla na baterky. Pravdou ovšem je, že elektrická auta byla prozatím tak trochu použitelná jako městská pojíždítka pro prachaté lidi, kteří si mohou dovolit mít ve své garáži jak řádné klasické auto se spalovacím motorem, tak navíc auto na baterky. A to určitě není moc k životnímu prostředí přívětivé, protože dvojí motorizace spotřebovává peníze, parkovací prostory a zdroje. Když je zima, je dojet do vedlejšího okresu problém .Tento nový výsledek testů dokazuje, že se elektrická auta vůbec nehodí pro cesty na dovolenou, na dlouhé trasy a pro dojíždějící, ale s určitými modely je v zimě už problém zvládnout i obyčejnou cestu do vedlejšího kraje. Každému, kdo tudíž přemýšlí nad tím, jak jsou e-auta mizerným zdrojem a jak mají hroznou bilanci CO2, když se jeho produkce vezme v úvahu, by tedy mělo také dojít, jaké vzdušné zámky teď ti pokrokoví politici budují. Možná by automobilový průmysl a politikáři měli v první řadě dbát na to, aby kalkulace byly korektní fyzikálně a chemicky, místo aby jednali politicky korektně. Zdroj: disclose.tv
11/12/2019 o 08:26 #44687Od 1. ledna 2020 se povinnost evidovat skutečnou spotřebu dotkne každého nově homologovaného vozidla, současně pak začne platit dvanáctiměsíční přechodné období pro auta, která se na trh dostala dříve. Od roku 2021 ale budou jakékoliv úlevy zrušeny a všechna nově zaregistrovaná auta budou muset umět odhalit informace o spotřebě.
Sledování skutečné spotřeby by mohlo být problematické hlavně u tzv. plug-in hybridů, které papírově jezdí klidně jen za 1 až 2 litry paliva, ve skutečnosti je ale jejich spotřeba dlouhodobě prakticky stejná jako u konvenčních aut, zvláště pokud elektřinu přestaneme vnímat jako vzduch. Studie v jednotlivých evropských zemích ukázaly, že mnoho lidí si koupilo plug-in hybridy především kvůli vysokým dotacím a nabíjecí kabel zůstává v kufru jejich auta bez opakovaného využití, což dělá i z na oko dvoulitrové spotřeba ryzí iluzi. Podfuk EU s vypočítáváním spotřeb podobných aut by se tak rychle provalil, on ale Brusel jistě najde cestu, jak se domoci svého bez podobných rizik.
12/01/2020 o 22:37 #44777Další elektroauta hořela a nejen v Německu
https://tadesco.org/odmitani-reality-bude-mit-v-budoucnu-nedozirne-nasledky-dalsi-elektroauta-horela-a-nejen-v-nemecku/16/01/2020 o 10:30 #4480928/01/2020 o 15:16 #44859Policajný zbor vs. mestská polícia: Čo od vodičov môžu žiadať?
https://www.cas.sk/clanok/908343/policajny-zbor-vs-mestska-policia-co-od-vodicov-mozu-ziadat/
29/01/2020 o 12:35 #44860Kolik stojí provoz elektromobilu?
https://www.youtube.com/watch?v=PZt03vVkbt801/02/2020 o 21:43 #44897Nejaké prepočty o neudržateľnosti elektro-vozidiel. Vypnutím elektriny na dobíjanie sa stanete novodobými nevoľníkmi – nedokážete sa premiestniť – ani v okrese – ani v štíte, kdežeto medzi štátmi.
Sloboda ukradnutá. Zničená.
Ak by ste mali doma bandasky s palivom – utečiete.
Ale aj palivo je zničené – pridávaním EKO zložky sa kazí – zosopľuje – je nepoužiteľné, jeho skladovanie je obmedzené…
Poznáte niekto dobu použitia – skladovateľnosti – záruky – EKO paliva? Alebo ho neviete dohľadať?
Attachments:
02/02/2020 o 22:55 #44910Slniečkárske krvavé slzy – čo to má byť? Už ani na Topky sa nedá spoľahnúť?
https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000612/1857787/S-dieselom-100-kilometrov-za-6-5-eura–s-elektromobilom-aj-za-12
<p class=“perex“>Sú elektromobily ekologické a ekonomické? Najmä to druhé vôbec neplatí, zabudnite!</p>
Časy, keď sa za nabíjanie elektrických áut neplatilo (v rámci „promo“ aktivít) sú už väčšinou za nami. Dnes sa za nabíjanie platí – a nie málo. Dokonca sa zdražuje. Takže cestovanie s elektromobilmi určite nie je lacné. Zohľadniť treba nielen vysoké ceny elektromobilov, ale aj náklady za nabíjanie. Hoci kde tu sa nájdu možnosti, ako nabiť svoje auto zadarmo. Zatiaľ, lebo nič nie je zadarmo. Najlacnejším spôsobom, ako „natankovať“ elektromobil, je pomalé, klasické nabíjanie niekoľko hodín. Rýchlonabíjanie elektromobilov nie je určené na bežnú prevádzku. Nielen preto, že vďaka nemu rýchlejšie „odchádzajú“ batérie, ale je aj finančne niekoľkonásobne drahšie.11/02/2020 o 11:36 #44932<h1>Dobíjení e-aut zdražuje</h1>
Plus : Při studiu na těžké kovy narazíte častěji, stejně tak jako na fakt, že se zatím moc neví, co s auty, kde je baterie kaput.http://www.zvedavec.org /komentare/2020/02/8193-dobijeni-e-aut-zdrazuje.htm
16/02/2020 o 07:38 #44950NESKUTOČNÉ – komplikované skúsenosti o hasení elektromobilu:
16/04/2020 o 08:25 #45184Komentár autora videa: Elektromobil 1944 znamená, že z nás všech automobilky dělají idioty.
Komentár pod videom: první elektromobil se začal vyvíjet tuším okolo roku 1890. Edison představil elektromobil Detroit Electric osazený svými NiFe bateriemi už v roce 1913 a měl dojez až 340km!!! ….môj dodatok – to asi v lete – v zime iba ak polovicu, záleží od stupňa mrazu.
https://www.youtube.com/watch?v=2nbuUbXIXws
27/06/2020 o 17:15 #45495Jo, hasičov tá vysokonapäťová elektrina môže strašne oplieskať. Tato daco užásne!
Hasiči automobil chladili, vytiahli z budovy a následne ho na 24 hodín ponorili do kontajnera s vodou. Dôvodom pre takýto postup bola batéria automobilu. Tá je umiestnená v podlahe vozidla a je chránená deformačnými zónami a pevným kovovým obalom. Moderná lítiová batéria sa aj po uhasení vozidla môže opakovane rozhorieť, ak bola požiarom zasiahnutá a auto by bolo treba opäť hasiť.
https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000611/1925587/Nove-hybridne-BMW-vzblklo-v-noci-este-v-showroome
14/10/2020 o 06:12 #46068S elektrickými autami si ešte užijeme. Dobre si rozmyslite, či sa vedľa takého postavíte: China electric vehicle explode while charging
Hádam mal plnú nádrž?! Tesla Model 3 explosion in Moscow, Russia
https://www.youtube.com/watch?v=IrJZFT-0FOs&ab_channel=ThunderheartReviews
09/02/2021 o 03:43 #4646504/05/2021 o 19:43 #46724Dnes v RTVS na plnú pusu tutlaná téma – hoci len krátko – akoby len akože riešime, ale ihneď zabudnuté v záplave iných tém. !Tak aby sa nestratilo:
Batérie z elektromobilov ako veľký problém 03. 05. 2021
https://slovensko.rtvs.sk/clanky/spolocnost/255485/baterie-z-elektromobilov-ako-velky-problem -
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.